  • 1. Data: 2004-01-22 18:33:05
    Temat: Odśnieżanie chodników
    Od: "Janush" <ja_nosik(NoSpam)@wp.pl>

    Witam
    Czy mogłby ktoś podać przepis nakładający obowiązek odsniezania chodnikow na
    wlasciciela posesji (cała tresc)? Czy to prawda, ze jesli chodnik oddzielony
    jest pasem zielenii od posesji to obowiazek odsniezania nalezy do "miasta"
    (prosilbym o odpowiedni paragraf) ? Oraz trzecie pytanianie czy miasto ma
    obowiazek usunac snieg, ktory odgarnal wlasciciel posesji (rowniez prszoe o
    paragraf)? Ogolnie prosilbym o wszystkie informacje i paragrafy, które
    porzadkują w/w czynnosc. Z gory dzieki !

    --
    Serdecznie pozdrawiam
    Janusz

  • 2. Data: 2004-01-22 20:31:04
    Temat: Re: Odśnieżanie chodników
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pemakai "Janush" kemenangan <22 sty 2004> menyalin :

    > Ogolnie prosilbym o wszystkie informacje i paragrafy, które
    > porzadkują w/w czynnosc. Z gory dzieki !

    tylko zabiegi pielegnacyjne, czy moze jeszcze ustawy dotyczace dopuszczalnej grubosci
    plyty
    chodnikowej? Mimo wszystko wykazalem sie poczuciem humoru.

    Dz.U.1996.132.622 mowi : Art. 5. 1.

    Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez:
    (...)

    4) uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych
    wzdłuż
    nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej
    służącą dla
    ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel
    nieruchomości nie jest
    obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub
    parkowanie pojazdów
    samochodowych,

    5) realizację innych obowiązków określonych w uchwale rady gminy, o której mowa w
    art. 4.

    "Paragrafow" dotyczacych pozostalych niebywale wazkich i ciekawych, poruszonych przez
    Ciebie
    zagadnien nie chce mi sie szukac. W ogole dam Ci dobra rade. Moi rodzice maja dosc
    duzy dom z 2 stron
    jest chodnik, nigdy tego nie odsnieza, nie sypie piaskiem itd. po prostu sa
    ubezpieczeni, Tobie tez to radze i
    bedziesz mial swiety spokoj co do tego jak ktos zlamie noge itp. itd.

    --
    huski
    huski@(u_s_u_n-t_o)interia.pl

  • 3. Data: 2004-01-22 21:08:22
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    huski wrote:
> [...]
    ubezpieczeni, Tobie tez to radze i
    > bedziesz mial swiety spokoj co do tego jak ktos zlamie noge itp. itd.

    Straż miejska się nie czepia?

    KG

  • 4. Data: 2004-01-23 06:44:50
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > paragraf)? Ogolnie prosilbym o wszystkie informacje i paragrafy, które
    > porzadkują w/w czynnosc. Z gory dzieki !

    Odśnieżać musisz .... chyba, że podpiszesz umowę o odśnieżanie z jakoś
    zakładem oczyszczania miasta.
    Aleee ..... ja mam chodnik ... tzn. .. coś co kiedyś było chodnikiem ... i
    nie odśnieżam tego .. podczas układania linii telefonicznej został chodnik
    zdewastowany a ja napisałem, że władze mają mi ten chodnik wyremontować i
    wtedy dopiero będę go utrzymywał w czystości...
    Kiedyś nawet wpadł mi wyrok w tej sprawie .. więc dlatego jestem taki
    odważny.

    pozdrawiam
    fart

  • 5. Data: 2004-01-23 22:53:04
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pemakai "kam" kemenangan <22 sty 2004> menyalin :

    > Straż miejska się nie czepia?

    Hehehhehe, co Ty? Na Naszym Osiedlu takie rzeczy nie maja racji bytu :)))

    --
    huski
    huski@(u_s_u_n-t_o)interia.pl

  • 6. Data: 2004-01-30 17:11:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jan 2004, huski wrote:
    [...]
    >+ W ogole dam Ci dobra rade. Moi rodzice maja dosc duzy dom z 2 stron
    >+ jest chodnik, nigdy tego nie odsnieza, nie sypie piaskiem itd.
    >+ po prostu sa ubezpieczeni,

    Sadzę że "od niespokojnosci", tj. od tego że nie wiedza iż
    płaca za darmo ;)

    >+ Tobie tez to radze i bedziesz mial swiety spokoj co do tego jak
    >+ ktos zlamie noge itp. itd.

    Jak zakład ubezpieczeń wywie się (a będzie się starał) że nie było
    sprzatnięte - to powoła się na "zaniedbanie".
    Wez i przeczytaj sobie umowę ;) - polecam :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (mała wspólnota ubezpieczona OC, "warunki" wział i przeczytał ;))

  • 7. Data: 2004-01-30 18:30:12
    Temat: Odp: Odśnieżanie chodników
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Jak można być takim naiwniakiem aby uwierzyć , że ubezpieczyciel
    wypłaci odszkodowanie pomimo niewywiązywania się właściciela
    z ustawowego obowiązku uprzątania śniegu i lodu z chodnika ????
    To jest tak samo jak z pozostawionymi kluczykami i kartą
    rejestracyjną w ukradzionym samochodzie !!!!!!!!!!!!!!!!
    A taki rympał a nie odszkodowanie zobaczy poszkodowany .
    Odeśle do sądu.

  • 8. Data: 2004-01-31 19:51:57
    Temat: Re: Od?nieżanie chodników
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Fri, 23 Jan 2004 07:44:50 +0100, "fart" <a...@w...pl> wrote:

> [...]
    >wtedy dopiero będę go utrzymywał w czystości...
    >Kiedyś nawet wpadł mi wyrok w tej sprawie .. więc dlatego jestem taki

    zacytuj.

    PS. Czytalem radce prawnego, ktory twierdzil, ze jak nie masz
    chodnika to musisz odsniezyc pobocze wzdluz plotu i posypac
    piaskiem, bo jak ktos zlamie noge to bedziesz placil.