  • 1. Data: 2003-07-15 20:15:50
    Temat: Odsetki za Internet
    Od: <b...@c...infoland.int.pl>

    Czt operator mial prawo naliczyc mi odsetki za spoznianie sie z oplatami
    abonentowymi jesli nie bylo nic o odsetkach wspomniane w regulaminie,
    umowie ani cenniku? Ile wynosza takie odsetki - sa ustalne przez Polskie
    prawo czy operator moze sobie je ustalic jak chce?

  • 2. Data: 2003-07-15 20:26:54
    Temat: Re: Odsetki za Internet
    Od: "Jurek Bartuszek" <k...@k...net.nospam>

> [...]
    > umowie ani cenniku? Ile wynosza takie odsetki - sa ustalne przez Polskie
    > prawo czy operator moze sobie je ustalic jak chce?

    Art. 359. KC:

    § 1. Odsetki od sumy pieniężnej należą się tylko wtedy, gdy to wynika z
    czynności prawnej albo z ustawy, z orzeczenia sądu lub z decyzji innego
    właściwego organu.
    § 2. Jeżeli wysokość odsetek nie jest w inny sposób określona, należą się
    odsetki ustawowe.

    § 3. Rada Ministrów określa, w drodze rozporządzenia, wysokość odsetek
    ustawowych, kierując się koniecznością zapewnienia dyscypliny płatniczej i
    sprawnego przeprowadzania rozliczeń pieniężnych, biorąc pod uwagę wysokość
    rynkowych stóp procentowych oraz stóp procentowych Narodowego Banku
    Polskiego.

    Odsetki raczej się nie należą, jeżeli sprawa nie była w sądzie.

    Pozdrawiam,

    Jurek

  • 3. Data: 2003-07-15 21:15:03
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik <b...@c...infoland.int.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > umowie ani cenniku? Ile wynosza takie odsetki - sa ustalne przez Polskie
    > prawo czy operator moze sobie je ustalic jak chce?

    w umowie może ustalić odsetki umowne (jak chce - o ile podpiszesz),
    jeżeli w umowie nic nie ma - znaczy ustawowe = 13%

    Krzysztof Gil, k...@g...pl
    GAMTEC Systemy Informatyczne, www.gamtec.pl