  • 1. Data: 2003-05-05 08:20:36
    Temat: Odpowiedzialnosc wspolnika spolki z o.o.
    Od: "ss" <s...@h...pl>

    Witam Grupowiczow!

    Mam kilka pytan zwiazanych z odpowiedzialnoscia oraz obowiazkami
    wspolnika sp. z o.o.

    1. Jakie zobowiazania podatkowe ma wspolnik sp. z o.o?
    2. Jakie deklaracje w ciagu roku musi skladac wspolnik sp. z o.o?
    3. Jakie zobowiazania ma wspolnik sp. z o.o. w stosunku do innych
    wspolnikow tej samej spolki?
    4. Ile udzialow w spolce z o.o. daje wspolnikowi mozliwosc
    calkowitej i wylacznej kontrolki tej spolki?
    5. W jaki sposob pozbyc sie udzialow w sp. z o.o., gdy spolka NIE
    JEST zadluzona?
    6. W jaki sposob pozbyc sie udzialow w sp. z o.o., gdy spolka JEST
    zadluzona?

    Pozdrawiam
    Slawek.

  • 2. Data: 2003-05-05 11:51:30
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc wspolnika spolki z o.o.
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > 1. Jakie zobowiazania podatkowe ma wspolnik sp. z o.o?

    W przypadku wyplaty dywidendy - podatek dochodowy. Inne nie przychodza mi do
    glowy.

    > 3. Jakie zobowiazania ma wspolnik sp. z o.o. w stosunku do innych
    > wspolnikow tej samej spolki?

    W stoskunku do wspolnikow to raczej zadne, raczej w stosunku do spolki, zwiazane z
    kapitalem, na przyklad doplaty. Ale tutaj to wiecej danych potrzeba, zeby moc
    cokolwiek powiedziec.

    > 4. Ile udzialow w spolce z o.o. daje wspolnikowi mozliwosc
    > calkowitej i wylacznej kontrolki tej spolki?

    Wszystkie ? :) Chyba, ze umowa spolki reguluje inaczej, ale to tez do oceny w
    konkretnym przypadku.

    > 5. W jaki sposob pozbyc sie udzialow w sp. z o.o., gdy spolka NIE
    > JEST zadluzona?

    Sprzedac, podarowac, umorzyc itp.

    > 6. W jaki sposob pozbyc sie udzialow w sp. z o.o., gdy spolka JEST
    > zadluzona?

    J.w.

    Pozdr.

  • 3. Data: 2003-05-05 15:25:40
    Temat: Odp: Odpowiedzialnosc wspolnika spolki z o.o.
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik ss <s...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b956tb$h4j$...@a...news.tpi.pl...
    > Witam Grupowiczow!

    To ja jeszcze dorzuce :-)

    > Mam kilka pytan zwiazanych z odpowiedzialnoscia oraz obowiazkami
    > wspolnika sp. z o.o.
    >
    > 1. Jakie zobowiazania podatkowe ma wspolnik sp. z o.o?

    ..i moze jeszcze podatek od sprzedazy udzialow ?

    > 2. Jakie deklaracje w ciagu roku musi skladac wspolnik sp. z o.o?

    Zeznanie roczne? A jesli osiaga inne dochody to PITy-8 ( chyba - zaliczka na
    podatek dochodowy OF ).

    Depi.