  • 1. Data: 2005-12-23 15:47:45
    Temat: Odpowiedzialnośc w spółce z o.o.
    Od: "Monika" <a...@a...pl>

    Bardzo prosze o odpowiedź na bardzo wazne dla mnie pytanie. Jeśli jest sp. z
    o.o. z kapitałem zakładowym w wysokości 50 000 pln i zaciagnie kredyt
    powiedzmy 500 000 pln i do tego załóżmy nie uda jej się spłacic zobowiązań
    do dostawców krajowych i zagranicznych, to jakie z tego powodu grożą sankcje
    dla współwłaścicieli a jakie dla zarządu takiej spółki? Czy spłacają
    zadłużenie tylko do wysokości kapitału, czy też ryzykują całym swoim
    majątkiem?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Monika

  • 2. Data: 2005-12-23 16:15:49
    Temat: Re: Odpowiedzialnośc w spółce z o.o.
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    w pewnych sytuacjach odpowiadaja czlonkowie zarzadu
    zobacz art. ok 298 ksh

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 3. Data: 2005-12-23 17:54:14
    Od: ...@...c

    Dnia Fri, 23 Dec 2005 16:47:45 +0100, Monika napisał(a):

> [...]
    > dla współwłaścicieli a jakie dla zarządu takiej spółki? Czy spłacają
    > zadłużenie tylko do wysokości kapitału, czy też ryzykują całym swoim

    Jezeli zrobią to z głową to nic im nie grozi. A jezeli nie to w skrajnym
    przypadku komornik na majątku prywatnym + prokurator za wyłudzenie.

    --
    pozdrawiam,

  • 4. Data: 2005-12-23 18:17:21
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > Jezeli zrobią to z głową to nic im nie grozi. A jezeli nie to w skrajnym
    > przypadku komornik na majątku prywatnym + prokurator za wyłudzenie.

    Wspolnikom to nie grozi chyba, ze beda jednoczesnie czlonkami zarzadu.

    Dan

  • 5. Data: 2005-12-23 19:06:02
    Od: "Monika" <a...@a...pl>

    To jak się zabezpieczyć przed taką ewentualnoscią tzn. komornika i
    prokuratora? Ta spółka dopiero ma powstać, ale biorę pod uwagę najczarnieszy
    scenariusz. Bedę miała w niej 20% udziałów wspólnik 80%, ale ja bedę
    prezesem i jednoosobywm członkiem zarządu. Doskonale znam rynek na jakim
    będziemy działac i raczej nie ma obawy plajty, ale tylko ktoś niepoważny nie
    bierze takiej ewntualności, dlatego jeszcze raz prosze o dokładny opis jak
    sie zabezpieczyc przed skutkami najgorszego.

    Z poważaniem

    Monika

  • 6. Data: 2005-12-23 19:26:35
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Monika" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bierze takiej ewntualności, dlatego jeszcze raz prosze o dokładny opis jak
    > sie zabezpieczyc przed skutkami najgorszego.

    1. nie skladac falszywego oswiadczenia o pokryciu wkladow na kapital
    zakladowy (grozi osobista odpowiedzialnoscia za zobowiazania spolki do ich
    pelnej wysokosci.
    2. Jesli zajdzie taka potrzeba zlozyc we wlasciwym czasie wniosek o upadlosc
    lub uklad.
    3. W razie czego ewentualnie wykazac , ze niewykonanie czynnosci, o ktorej
    mowa w pkt 2 nastapilo nie z twojej winy (bo bylas ciezko chora przez okres
    w ktorym zaistnaily przeslanki do zgloszenia upadlosci).

    W inny sposob czlonek zarzadu nie uniknie odpowiedzialnosci.

    Dan.

  • 7. Data: 2005-12-23 19:51:54
    Od: "Monika" <a...@a...pl>

    A co sądzicie o takim zdaniu jakie znalazłem w internecie na stronie
    prawniczej?

    Odpowiedzialność. W spółce z o.o. wspólnicy ryzykują tylko do wysokości
    wniesionych przez siebie udziałów, zaś zobowiązania spółki wobec wierzycieli
    regulowane są z majątku spółki. To jest największa korzyć i zaleta tej formy
    działalności gospodarczej.

    Monika

  • 8. Data: 2005-12-23 20:26:10
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    >A co sądzicie o takim zdaniu jakie znalazłem w internecie na stronie
    > prawniczej?

    Jest prawdziwe.

    Dan.

  • 9. Data: 2005-12-23 21:36:23
    Od: ...@...c

    Dnia Fri, 23 Dec 2005 20:51:54 +0100, Monika napisał(a):

> [...]
    > regulowane są z majątku spółki. To jest największa korzyć i zaleta tej formy

    WOW! niesamowite, a teraz powiem ci (w tajemnicy) że wszystko pisze jak byk
    w KSH - i o dziwo napisane w miare przyzwoitym językiem. Natomiast to co
    "napisali w internecie na stronie prawniczej " to tylko półprawda bo opis
    bedziej odpowiada S.A. które są zupełnie bezpieczne pod tym wzgledem. W sp.
    zoologicznej jest klika istonych wyjątków które wredny wierzyciel np. bank
    moze wykorzystać, wiec radze na spokojnie zajrzeć do KSH szczególnie że w
    tej gazetce nie pisze o kosztach sp z. o.o. szczególnie w zakresie
    prowadzenia pełnej księgowości.

    --
    pozdrawiam,