  • 1. Data: 2006-07-14 12:25:27
    Temat: Odpowiedzialność spółki cywilnej (czy wspólników ???).
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    Witam :),

    Mam trochę wątpliwości i jesli ktoś mógłby mi sprawe rozjasnić, to byłbym
    bardzo wdzięczny :).
    Stan faktyczny jest taki, że spółka cywilna zawiązała umowę najmu lokalu
    handlowego z osobą fizyczną. Moja wątpliwość jest taka, czy tak spisana
    umowa jest wogóle "obowiązująca", bo przecież spółka cywilna nie posiada
    osobowości prawnej (analogicznie jak osoba fizyczna prowadząca działalność
    gospodarczą). Naturalnie w umowie najmu jest wyraźnie napisane, że spółkę
    cywilną reprezentuje np. Gąska Balbinka i Jaś Fasola - ale już nie ma ani
    słowa o tym, że są to np. własciciele (a nie np. pełnomocnicy).
    Inna moja watpliwość jest taka - jakie są obowiązki Najemcy lokalu (czyli
    tejże spółki) w sytuacji, kiedy zmianie ulega jej skład "personalny", czyli
    np. w pierwszej kolejności spółka powieksza się o 2 osoby ale po jakimś
    czasie "założyciele/starzy wspólnicy" spółki odchodzą, a firma pozostaje w
    rękach "nowych" wspólników. Czy ta zmiana wymaga powiadomienia Wynajmującego
    (własciciela lokalu) o zaistniałych zmianach ??? Czy być może jest nawet
    tak, że skoro całkowicie zmienił sie skład personalny spółki, to Wynajmujacy
    może rozwiązać umowe najmu, bo "nie z tymi nowymi" się umawiał ??? Tylko co
    w sytuacji, kiedy nikt nie powiadomi własciciela lokalu o zaistniałych
    zmianach ???
    Błagam Dobrzy Ludkowie :))) !! Rozjaśnijcie mi chociaz trochę - jak to jest
    ???

    Serdeczne pozdrówka :)) !! Piotr

  • 2. Data: 2006-07-23 19:29:22
    Od: s...@v...pl

    trafiłeś na temat, ktorego w 3 słowach nie da się wyjaśnić.
    Przy zmianach osobowych w sc jest tak, że odpowiadają co do zasady nowi
    wspólnicy, ale za stare zobowiązania ospowiadają też wyłączeni ze spółki do
    czasu przedawnienia roszczeń.
    pozdrawiam