  • 1. Data: 2007-03-31 08:59:24
    Temat: Odpowiedzialność odszkodowawcza za upublicznianie fałszywych informacji
    Od: m...@v...pl

    Witam
    Jak w najlepszy sposób przeprowadzic tego typu sprawę.Chodzi o zasądzenie
    odszkodowania za upublicznianie fałszywych informacji w przypadku serwisu
    internetowego www.handeldlugami.pl. Chodzi o upublicznianie nieaktualnych
    informacji o rzekomym długu, który został spłacony w celu uniknięcia
    dalszego "figurowania w bazie".Chce również wystąpić o bezpodstawne wyłudzenie
    pieniędzy przez Raport - dług został kupiony przez Raport od Plusa a sprawa z
    Plusem o rzekome zaległosci toczyła się juz kilka lat.
    Dziękuję.

  • 2. Data: 2007-03-31 09:40:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    m...@v...pl napisał(a):

    > Chodzi o zasądzenie odszkodowania za upublicznianie fałszywych informacji w
    przypadku serwisu
    > internetowego www.handeldlugami.pl.

    A jaką szkodę poniosłeś?

    > Chce również wystąpić o bezpodstawne wyłudzenie pieniędzy przez Raport - dług
    został kupiony przez Raport od Plusa a sprawa z
    > Plusem o rzekome zaległosci toczyła się juz kilka lat.

    Nie ma czegoś takiego jak "bezpodstawne wyłudzenie". Wyłudzenie zawsze
    jest bezpodstawne.
    Opisz precyzyjnie stan faktyczny.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-03-31 09:53:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    Nie do końca rozumiem. Jeśli dług nie był wymagalny, to nie należało go spłacać,
    tylko pozwać ten RAPORT o zniesławienie. Podejrzewam, że juz samo zagrożenie
    procesem spowodowało by wycofanie takich danych z bazy. Ewentualnie złożyć
    zawiadomienie o usiłowaniu popełnienia oszustwa przez RAPORT, który zaoferował
    publicznie sprzedać nieistniejącego długu.

    Ewentualnym awaryjnym rozwiązaniem było zakupienie tego długu od RAPOT-u przez
    osobę trzecią. I ta trzecia osoba po wykupieniu długu stała by się Twoim
    wierzycielem. Gdyby się okazało, że długu nie ma, to składa zawiadomienie o
    oszustwie na RAPORT.

    Teraz, to ewentualnie można by było próbować tego dochodzić z bezpodstawnego
    wzbogacenia, ale to dość śliska sprawa.

  • 4. Data: 2007-03-31 10:10:47
    Od: m...@v...pl

    > A jaką szkodę poniosłeś?
    moralną
    Ponadto moze to skutkować utratą wiarygodnosci

    dług został kupiony przez Raport od Plusa a sprawa z

    > Nie ma czegoś takiego jak "bezpodstawne wyłudzenie". Wyłudzenie zawsze
    > jest bezpodstawne.
    > Opisz precyzyjnie stan faktyczny.

    Stan faktyczny jest taki ze dla swietego spokoju zapłaciłam rzekomy dług, o
    który sie chandryczyłam przez dłuzszy czas z Plusem do czasu kiedy mozliwosc
    dochodzenia prawnego z Plusem została mi zabrana z uwagi na sprzedaż przez nich
    długu firmie windykatorskiej. Dodam,ze w pismach od firmy windykatorskiej byłam
    straszona doniesieniem przez nich sprawy do prokuratury o popełnieniu
    przestępstwa z art.286 par.1 Kodeksu Karnego oraz karą pozbawienia wolnosci do
    lat 3 :D

  • 5. Data: 2007-03-31 10:19:50
    Od: m...@v...pl

    W tym momencie problem polega tylko na kompletnym braku kompetencji -
    rzetelnosci firmy windykatorskiej,która "uaktualniając" swoje dane w serwisie
    internetowym faktycznie zmienia jedynie datę ciągle na aktualną bez faktycznej
    zmiany w danych serwisu. Dodam,że zupełnie nie reagują na prosbę o
    uaktualnienie danych, które wysyłałam im faksem.

  • 6. Data: 2007-03-31 10:42:53
    Od: m...@v...pl

> [...]
    zaoferował
    > publicznie sprzedać nieistniejącego długu.

    no niestety nie wyjasniłam do konca sprawy - gdyby dług dotyczył w całosci mnie
    tak bym postąpiła.Natomiast umowa byla podpisywana na członka rodziny- ja bylam
    uzytkownikiem komorki upowaznionym do wszelkeigo rodzaju czynnosci zwiazanych z
    uzytkowaniem,wpłat pism itp itd.

    > Teraz, to ewentualnie można by było próbować tego dochodzić z bezpodstawnego
    > wzbogacenia, ale to dość śliska sprawa.
    najgorze jest to ze teraz wyczytałam iz takie długi ulegają przedawnieniu po
    dwóch latach więc wynika z tego ze jest nieaktualny. Co moge zrobić.Chodziło mi
    w pierwszej kolejnosci o usunięcie danych z serwisu poniewaz nie chodziło o
    mnie.A tego i tak nie uzyskałam. Co mogę też zrobic w stosunku do Plusa jeszcze
    poniewaz zostałam przez nich oszukana.

  • 7. Data: 2007-03-31 11:08:40
    Od: m...@v...pl

    z tego co widze to zrobiłam głupotę bo zapłata jest traktowanie jako przyznanie
    sie do długu.
    Czy mozna wobec tego wytoczyć im sprawę o zastraszanie itp.- poczatkowo nie
    reagowałam na te pisma i nie mialam zamiaru płacic w momencie kiedy pojawiły
    sie dane na stronach wraz z podanym PESEL!!! postanowiłam zapłacic bo nie
    chodzi tu o mnie. NO i dowiaduje sie teraz ze dług jest przedawniony. jest to
    kwota ok 300 zł wraz z odestkami które sobie naliczyli. Nie podaruje im tego
    tylko chce to teraz robic w swoim imieniu - zreszta rzekomy dług zapłaciłam
    podajac swoje dane(nie osoby kórą byla zawarta umowa) i numer sprawy Jak sie
    za to zabrać.Wiem ze zrobiłam głupote płacąc ale jak mówie chodziło nie o mnie
    tylko o podanie szczegółowych danych osoby z która zawarł umowe plus- nie
    uzytkownika czyli mnie.

  • 8. Data: 2007-03-31 11:39:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    m...@v...pl napisał(a):

    > moralną
    > Ponadto moze to skutkować utratą wiarygodnosci

    Czyli nie poniosłeś szkody i nie masz o co występować.

> [...]
    > przestępstwa z art.286 par.1 Kodeksu Karnego oraz karą pozbawienia wolnosci do

    Więc o co ci chodzi? Jak zapłaciłeś to możesz teraz tylko tutaj trochę
    po marudzić.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 9. Data: 2007-03-31 11:41:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    m...@v...pl napisał(a):

    [ciach ...]

    Odpuść sobie i zajmij sie czymś pożytecznym.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 10. Data: 2007-03-31 11:44:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Jeśli dług nie był wymagalny, to nie należało go
    > spłacać, tylko pozwać ten RAPORT o zniesławienie.

    Nie ma pozwów "o zniesławienie". Pozew to pojęcie prawa cywilnego a
    zniesławienie to pojęcie prawa karnego.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com