  • 1. Data: 2004-03-17 23:15:01
    Temat: Odpowiedzialność banku za przelew
    Od: orwo<o...@n...pl>

    Przelałem pieniądze z konta osobistego do ZUS (co miesięczna składka
    ubezpieczeniowa).
    Na blankietach przelewu otrzymałem potwierdzenie dokonanej transakcji (stempel
    datownik banku), przystawiony przez urzędnika w okienku!
    Po 4 latach okazało sie że ZUS nie otrzymał tych pieniędzy,nie wpłynęły na
    konto ZUSu,wobec tego otrzymałem upomnienie i wezwanie do zapłaty zaległej składki
    +karne wysokie odsedki.
    Czy wobec nie wywiązania się z usługi, (przelewu),bank powinien ponieść
    odpowiedzialność pokrywając wysokie odsetki od zaległej składki na ZUS?
    Gdzie mogę znależć przepisy prawne z tym związane?
    Pozdrawiam,W.O.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-03-17 23:19:09
    Temat: Re: Odpowiedzialność banku za przelew
    Od: "grupy_dyskusyjne" <e...@g...pl>

    Użytkownik "orwo" <o...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odpowiedzialność pokrywając wysokie odsetki od zaległej składki na ZUS?
    > Gdzie mogę znależć przepisy prawne z tym związane?

    Tak powienien odpowiedzieć bank, miałem podobną sytuacje ale pomogło wtedy
    przestraszenie banku zgłoszeniem sprawy do Generalnego Inspektora Nadzoru
    Bankowego.
    Niestety co do podstawy prawnej nie mam informacji, ale myśle jak poszukasz
    troche nawww to cos znajdziesz sensownego
    pozdrawiam