    From: "Rafal" <?@?.?>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: wolnosc slowa a regulamin serwisu internetowego
    Date: Fri, 21 Feb 2003 15:51:10 +0100

    Użytkownik Konrad vel Legislator <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b34scl$ai4$...@w...wro.vectranet.pl...

    > Jednak nadal bedzie to swego rodzaju wyjatek, tylko w tej materii takie
    > prawo do niedyskryminacji bedzie zarowno obowiazywalo wladze publiczne
    > jak i obywateli wyodrebnionych na podstawie szczegolnego kryterium -
    > pracodawcow.

    Niestety w myśleniu wielu polaków - to wcale nie jest wyjątek.
    Weźmy jako przykład prawo do bezpłatnego leczenia.
    Powołując się na to prawo pacjenci (parę tysięcy) jednej z przychodni we
    Wrocławiu oburzali się, że muszą się z niej wyprowadzić po tym kiedy
    przychodnia ta zrezygnowała z umowy z kasą chorych. Nagonka prasy była
    oczywiście nie na kasę chorych ale na "przebrzydłych
    kapitalistów-właścicieli przychodni", którzy kierując się zyskiem pozbawiają
    ludzi lekarza.

    Albo "prawo do dachu nad głową" (nie wiem jak ono brzmi, bo do konstytucji
    nie chce mi się zaglądać) - wiele ludzi się na nie powołuje, kiedy prywatny
    właściciel chce wyrzucić z mieszkania lokatora, który od roku nie płaci
    czynszu.

    Ja mówię po prostu o podejściu ludzi do "praw obywatelskich". Skoro one są
    dobre/pozytywne/humanitarne to znaczy, że należy przymusem (niestety)
    egzekwować ich przestrzeganie nie tylko przez Państwo, ale również przez
    każdego obywatela.

    Rafał