  • Data: 2003-01-19 13:45:00
    Temat: Odp: wezwanie małoletniej do sądu
    Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > o pokrzywdzonym? Zresztą tam jest mowa o wykonywaniu praw, a nie
    > składaniu zeznań... I czy w ogóle składanie zeznań jest czynnością do
    > której potrzebna jest pełna zdolność do czynności prawnych?

    upn

    A co z
    > ewentualnym prawem do odmowy - na pewno może to zrobić małoletni po
    > skończeniu 13 lat... rodzice

    nie jest ich własnoscia ...

    - ale do którego momentu? A co z dzieckiem
    > poniżej 13 roku?

    upn

    > Ooo, to świadek wyraża zgodę na przesłuchanie? ;)

    gdzie to wyczytałes :-) fakt ,ze siedze na jednej nóżce i robie ble ble a z
    tego moze wyniknac bład:-)

    > Ale wróćmy do post.karnego - w nim granicą wieku jest raczej 17 lat, jak
    > ma się to do pojęcia małoletniego i władzy rodzicielskiej?
    jak pisałam nie odn.karnego ...własność i upn...

    Czy na
    > małoletniego można nałożyć grzywnę?

    na rodziców...

    Kiedy - zawsze?
    na rodziców zawsze jeśli utrudnią sądowi wysłuchanie nieletniego...

    jak skończy 17?

    zgodnie z upn tak...

    Czy
    > grzywnę można nałożyć na 'opiekuna'?

    można i zobowiązać go do odpowiednich zachowan upn...

    > Czy wzywa się też opiekuna?

    tak ...nieletniego nigdy nie wzywa sie bez opiekuna ewentualnie psycholog
    ,wychowawca itp.
    wszystko masz w upn...

    > A postępowanie cywilne - co można zrobić z małoletnim świadkiem? Nałożyć
    > grzywnę? Doprowadzić? Art.574 o którym pisałaś odnosi się tylko do
    > specyficznych postępowań...

    sporadycznie rodzice wykazuja negatywne zachowania na tego typu wezwania ale
    niekiedy bywają wtedy stosuje się środki przymusu...

    > Teoria... ;))

    ja sobie radze :P :-)

    Sandra