eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoudostepnianie filmow i muzyki z internetu w kafejkach internetowych › Odp: udostepnianie filmow i muzyki z internetu w kafejkach internetowych
  • From: "Kuba" <p...@p...home.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: udostepnianie filmow i muzyki z internetu w kafejkach internetowych
    Date: Sat, 12 Jul 2003 20:27:48 +0200

    > To wyobraź sobie podobną sytuację hipotetyczną: jesteś taksówkarzem,
    wiozłeś
    > klienta, klient niepostrzeżenie zostawił pod siedzeniem broń palną będącą
    > dodatku narzędziem zbrodni. I co? Będziesz odpowiadał za zbrodnię i
    > nielegalne posiadanie broni? No bo przecież nielegalne narzędzie zbrodni
    > było w Twoim 'sprzęcie' (samochodzie).

    Możesz być pewien, że panowie w niebieskich fartuszkach będą chcieli Ci to
    przestępstwo wmówić.
    I będzie to zgodne z prawem.
    Zastanawiałem się dlaczego gdy ktoś np. znajdzie u siebie broń i zgłosi ją
    na policje - jak w poście -
    nasi dzielni obrońcy prawa najwięcej problemów robią zgłaszającym?
    Bo mają z tego same korzyści:
    Taki gość drugi raz się poważnie zastanowi zanim zacznie zawracać im głowę
    ich pracą.
    Co prowadzi do "niejszej" - na papierze - przesępczości bo jej nie zgłosi.
    Jak się przyzna ( nieważne czy popełnił dany czyn czy nie) to po sprawie.
    Przestępca złapany, można iść do domu.
    Ba! Nie trzeba nawet mozolnie
    wspinać się po schodach w tą i z powrotem,
    żeby przeprowadzać jakieś durne śledztwo.
    Co więcej!
    Statystyki przestępców którzy usiłowali nabrać sprytnych detektywów
    będą w sposób oczywisty potwierdzać słuszność ich działania.
    Czyli mogą sobie spokojnie usiąść wieczorem fotelu
    z poczuciem dobrze wykonanej - ciężkiej przecież - pracy...

    powyższe dywagacje - mam nadzieję - nie odnoszą się do wszystkich
    policjantów.
    Ale zawsze byłem niepoprawnym optymistą. :)