  • 1. Data: 2004-07-09 09:24:09
    Temat: rozwiązanie umowy na podst. art. 55 kp
    Od: j@<e...@i...pl>

    Pracowałam w firmie X od czasu Y na umowy na czas określony ( w
    sumie 3 umowy).
    Przy podpisaniu pierwszej otrzymałam nastepującą notkę( : Informuje
    Panią, że w zakładzie X pracowników obowiązuje 8-godzinny dobowy i
    40- godzinny tygodniowy czas pracy. Pora nocna obowiązuje w godz.
    22,00 do 6,00, , wynagrodzenie płatne jest w siedzibie firmy 30-go
    każdego miesiąca lub za zgodą pracownika na jego konto".
    Pracowałam zgodnie z tym po 8 godz. dziennie ( czasem nawet dłużej,
    ale niestety nie było to ewidencjonowane). Kilkakrotnie wyjeżdzałam
    służbowo ( 2, 3 dni). Stanowisko dla osoby niepełnosprawnej odebrała
    ( podobno) inspekcja pracy. Sanepid nic nie ma do tego typu
    działalności.
    W 2002 roku nie udzielono mi urlopu.
    w 2003 roku udzielono mi 11 dni urlopu.
    w 2004 roku udzielono mi 6 dni urlopu za 2003 rok i 10 dni urlopu
    dodatkowego przysługującego w 2004 roku.
    Nie dostałam nigdy dnia wolnego za świeta przypadajace w soboty. (
    np. 1 maj itp.), nikt nigdy nie wypłacił mi wynagrodzenia za czas
    przebywania w podróży słuzbowej, nie wiem też jak winno sie rozliczać
    czas takiej podróży.
    Wiem ( już jestem mądrzejsza o 1 informację), że jako osoba
    niepełnosprawna ( umiarkowany stopień)nie powinnam pracować dłużej
    niż 7 godzin dziennie i 35 tygodniowo. Czy wobec tego czas pracy
    ponad normę powinien być uznany za godziny nadliczbowe?
    co z moim urlopem dodatkowym za 2003 rok?
    co z urlopem za miesiąc pracy (grudzień) 2002 roku?
    Co z urlopem za 2004 rok?
    Jak traktować premie które były wypłacane "do ręki" poza listą płac,
    gdyż,jak twierdził pracodawca" nie stać go na tak wysoki ZUS".
    czy można to potraktować jako zaniżanie podstawy "oskładkowania" i
    opodatkowania?
    Acha... podpisując trzecią umowę zmieniono mi stanowisko pracy (
    praca przy komputerze), pracodawca nie wysłał mnie na badania
    okulistyczne. Czy powinien?
    Rozwiązałam umowę o pracę zawartą na czas określony z powodu
    rażącego naruszenia przez pracodawcę podstawowych obowiązków,
    jako uzasadnienie podając:1. zatrudnianie mnie w wymiarze czasu
    pracy niezgodnym z obowiazującymi przepisami,2. niudzielanie
    urlopów w przysługującym wymiarze.
    3. nieudzielanie przerw w pracy
    4. nieinformowanie pracownika o jego podstawowych prawach
    wynikajacych z przepisów.
    5. niezapewnianie warunków pracy zgodnych z przepisami BHP (
    kiepskie oświetlenie, biurko niedopasowane do wysokości, komputer w
    odległości 30 cm od oczu, brak higienicznych warunków do spożywania
    posiłków itp.)
    6. i inne których wymieniać nie mam już siły ( mobbing i
    dyskryminacja również).
    Nie wszystko, niestety jest udokumentowane, ale czy w Sądzie Pracy
    pracownicy mogą wystepować jako świadkowie? Czy świadkami mogą
    być pracownicy sąsiadującej firmy?
    Jak walczyc z takim nieuczciwym pracodawcą?
    Jak wyegzekwować swoje należności?
    dziękuje z góry za wszystkie wskazówki i porady.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-07-09 09:44:39
    Temat: Odp: rozwiązanie umowy na podst. art. 55 kp
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    nie wiem też jak winno sie rozliczać czas takiej podróży.

    Chyba dieta wynosi ponad 20 zł / na dobę + koszty transportu czy hotelu

    > ponad normę powinien być uznany za godziny nadliczbowe?

    tak

    > co z moim urlopem dodatkowym za 2003 rok?
    > co z urlopem za miesiąc pracy (grudzień) 2002 roku?
    > Co z urlopem za 2004 rok?

    powinnaś go dostać w "naturze" albo ekwiwalwent za niewykorzystany urlop

    Jak traktować premie które były wypłacane "do ręki" poza listą płac,

    jako premie właśnie

    > czy można to potraktować jako zaniżanie podstawy "oskładkowania" i
    opodatkowania?

    premie te winny zostać opodatkowane i ozusowane

    pracodawca nie wysłał mnie na badania
    > okulistyczne. Czy powinien?

    tak

    czy w Sądzie Pracy pracownicy mogą wystepować jako świadkowie?

    tak

    Czy świadkami mogą być pracownicy sąsiadującej firmy?

    tak, jak mają coś ciekawego do powiedzenia

    > Jak walczyc z takim nieuczciwym pracodawcą?

    Powiadom inspekcje pracy

    > Jak wyegzekwować swoje należności?

    wnosząc pozew do sądu pracy

    brett

  • 3. Data: 2004-07-09 10:32:08
    Temat: Re: rozwiązanie umowy na podst. art. 55 kp
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > służbowo ( 2, 3 dni). Stanowisko dla osoby niepełnosprawnej odebrała
    > ( podobno) inspekcja pracy. Sanepid nic nie ma do tego typu

    Jaka firma ... bo może jeszcze łapiesz się na fundusz urlopowy z tego roku
    ????

> [...]
    > np. 1 maj itp.), nikt nigdy nie wypłacił mi wynagrodzenia za czas
    > przebywania w podróży słuzbowej, nie wiem też jak winno sie rozliczać

    na to są przepisy Ty miej dla sądu lub inspekcji wiarygodne dowody odbycia
    podróży

    > Acha... podpisując trzecią umowę zmieniono mi stanowisko pracy (
    > praca przy komputerze), pracodawca nie wysłał mnie na badania
    > okulistyczne. Czy powinien?

    A skąd niby pracodawca ma wiedzieć ??????????
    Ma od tego ednostkę medycyny pracy, z którą ma podpisaną umowę i to lekarz
    medycyny pracy decyduje jakie badania są niezbędne dla określonego racownika
    na stanowisku ....

> [...]
    > jako uzasadnienie podając:
    > 1. zatrudnianie mnie w wymiarze czasu
    > pracy niezgodnym z obowiazującymi przepisami,

    Być może ... ale nie do końca

    > 2. niudzielanie
    > urlopów w przysługującym wymiarze.

    nie dał ..... ale chciał dać i da .. lub zapłaci po rozwiązaniu umowy

    > 3. nieudzielanie przerw w pracy
    Zabronił robienia przerw ???????

    > 4. nieinformowanie pracownika o jego podstawowych prawach
    > wynikajacych z przepisów.

    Noooo beż jaj ... coś mi się zdaję, żę idziesz na całość :)))))))))))))
    Czy aby napewno nie podpisałaś żadnego oświadczenia o zapoznaniu się z
    przepisami obowiązującymi w firmie ???????

> [...]
    > kiepskie oświetlenie, biurko niedopasowane do wysokości, komputer w
    > odległości 30 cm od oczu, brak higienicznych warunków do spożywania
    Nooooo tutaj to się w dupce przewraca ......... a gdzie jest napisane że
    pracodawca w czasie przerwy ma udostępnić stołówkę ....... a może jeszcze
    sexmasaże ??????? aha i może komlet sztućców ma zapewnić ?????

    > 6. i inne których wymieniać nie mam już siły ( mobbing i
    > dyskryminacja również).
    i właśnie tutaj musisz sądowi wymienić ...... bo Twoją sprawą jest
    udowodnić, że niejaki mobbing miał miejsce

    > Nie wszystko, niestety jest udokumentowane, ale czy w Sądzie Pracy
    > pracownicy mogą wystepować jako świadkowie? Czy świadkami mogą
    > być pracownicy sąsiadującej firmy?
    Każdy świadek est dobry
    i sama też możesz przedłożyć własne ewidencje czasu pracy łatwo swoją
    uwiarygodnisz ... a pracdawca niech pokazę swoją .... sąd w tym wypadku
    chętniej na Ciebie bedzie słuchał

    > Jak walczyc z takim nieuczciwym pracodawcą?
    Skutecznie ...... i mocno
    Nie lubię naciągających na pieniądze pracowników .... ale podobnym uczuciem
    darzę "hieny pracodawców"

    > Jak wyegzekwować swoje należności?
    W sądzie

    > dziękuje z góry za wszystkie wskazówki i porady.
    eeeeeeeee tam :))))))))))

    pozdrawiam
    fart

  • 4. Data: 2004-07-09 10:38:38
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Hi!

    Użytkownik "j@" <e...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Wiem ( już jestem mądrzejsza o 1 informację), że jako osoba
    > niepełnosprawna ( umiarkowany stopień)nie powinnam pracować dłużej

    A czy pracodawca wiedział o Twoim stopniu niepełnosprawności? Bo znam
    przypadki, że osoba przyjmuje się do pracy mając lekki stopień
    niepełnosprawności, w trakcie pracy staje ponownie na komisję i dostaje
    umiarkowany, ale ze strachu o prace nie informuje o tym pracodawcy.

    > Acha... podpisując trzecią umowę zmieniono mi stanowisko pracy (
    > praca przy komputerze), pracodawca nie wysłał mnie na badania
    > okulistyczne. Czy powinien?

    Jeżeli praca powyżej 4 h przy kompie to tak...

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 5. Data: 2004-07-09 11:41:14
    Temat: Re: Odp: rozwiązanie umowy na podst. art. 55 kp
    Od: j@<e...@i...pl>

    > co z urlopem za miesiąc pracy (grudzień) 2002 roku?
    > Co z urlopem za 2004 rok?
    > powinnaś go dostać w "naturze" albo ekwiwalwent za
    niewykorzystany urlop

    Umowa została rozwiązana 3 tygodnie temu. Nie otrzymałam do dnia
    dzisiejszego ani świadectwa pracy, ani żadnych ekwiwalentów. Jedynie
    zasadnicze wynagrodzenie za kilkanaście dni, przepracowane w
    czerwcu.

    > tak
    > Czy świadkami mogą być pracownicy sąsiadującej firmy?
    >
    > tak, jak mają coś ciekawego do powiedzenia.

    Myślę, że mogą!!! mieć coś ciekawego do powiedzenia, a nie musza
    się obawiać mojego pracodawcy. Wydaje mi się, że mogą być bardziej
    wiarygodni aniżeli moje koleżanki z pracy ( są zastraszone i obawiaja
    się utraty pracy).

    > Powiadom inspekcje pracy

    To właśnie zamierzam zrobić.

    Dzięki.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-07-09 11:59:51
    Od: j@<e...@i...pl>

    Jaka masz na myśli ilość zatrudnianych pracowników? przecietnie 11
    osób

    >Ty miej dla sądu lub inspekcji wiarygodne dowody odbycia podróży

    Dowody odbycia podróży zwane poleceniem wyjazdu służbowego są w
    dokumentach księgowych firmy. Podpisane i zatwierdzone do wypłaty,
    ale nie wyciągne przecież pracodawcy pieniędzy z kieszeni na siłę ( os.
    fizyczna)

> [...]
    umowę i to lekarz
    > medycyny pracy decyduje jakie badania są niezbędne dla

    Chyba mówisz o przedsiębiorstwie zatudniającym mnóstwo osób a nie
    kilkanaście?

    > Być może ... ale nie do końca

    > nie dał ..... ale chciał dać i da .. lub zapłaci po rozwiązaniu umowy

    nie może dać!!!! wyżej kilka linijek piszę, że umowa już!!! została
    rozwiązana.

    > Zabronił robienia przerw ???????

    Wyobraź sobie : TAK! cytuję: " nie płacę pani za siedzenie i
    objadanie się. Śniadanie może pani sobie zjeść w domu. Tutaj sie
    pracuje" koniec cytatu. Mam na to świadka.
    A poza tym.... chyba nie doczytałeś zbyt dokładnie tego co napisalam
    w pierwszym poście. Chodzi mi o inny rodzaj przerwy.

    > Noooo beż jaj ... coś mi się zdaję, żę idziesz na całość :)))))))))))))
    > Czy aby napewno nie podpisałaś żadnego oświadczenia o
    zapoznaniu się z
    przepisami obowiązującymi w firmie ???????

    Tak, podpisałam... o obowiązkach wynikających z przepisów BHP oraz
    o warunkach pracy na stanowisku pracy z komputerem i drukarką.

> [...]
    jeszcze
    > sexmasaże ??????? aha i może komlet sztućców ma zapewnić ?????

    Hmm... sexmasaże???? całkiem niezły pomysł.
    Czy uważasz, że spożywanie posiłku przy biurku " na kolanie" jest
    higieniczne? A może mycie naczyń ( czytaj: szklanek, kubków) w
    toalecie z której korzystają pracownicy trzech firm jest higieniczne?
    Jeśli uważasz, że tak, to chyba nie masz bladego pojęcia o
    podstawowych zasadach higieny. Współczuję.

    > eeeeeeeee tam :)))))))

    tia...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-07-09 12:01:43
    Od: j@<e...@i...pl>

    > Hi!

    > A czy pracodawca wiedział o Twoim stopniu niepełnosprawności?

    Wiedział

    > Jeżeli praca powyżej 4 h przy kompie to tak...

    Powyżej 4 h / dobowo

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2004-07-10 08:56:36
    Od: "milka" <c...@w...pl>

    > umowę i to lekarz
    > określonego pracownika
    >
    > Chyba mówisz o przedsiębiorstwie zatudniającym mnóstwo osób a nie
    > kilkanaście?

    Witam,
    Nie ma znaczenia, czy pracodawca zatrudnia jedną, czy setki osób.
    Obowiazek wykonywania badan profilaktycznych wynika z dziennika ustaw
    96.69.332. Pracodawca kieruje do lekarza uprawnionego do badan
    profilaktycznych kazdego zatrudnionego pracownika okreslajac na skierowaniu
    stanowisko pracy oraz szkodliwosci i uciazliwosci wystepujace na tym
    stanowisku. To lekarz kieruje na dalsze badania dodatkowe ( w tym do
    okulisty), jesli uzna to za konieczne lub koniecznosc skierowania wynika z
    w/w dziennika.
    Pozdrawiam
    milka

  • 9. Data: 2004-07-10 09:02:30
    Od: "milka" <c...@w...pl>

    Użytkownik "milka" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Obowiazek wykonywania badan profilaktycznych wynika z dziennika ustaw
    > 96.69.332.

    Mala poprawka, oczywiscie obowiazek wykonywania badan profilaktycznych
    wynika z kodeksu pracy, a nie z w/w ustawy, która okresla tryb i zakres
    badan.

    Pozdrawiam
    milka

  • 10. Data: 2004-07-11 09:45:11
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > umowę i to lekarz
    > określonego pracownika
    > Chyba mówisz o przedsiębiorstwie zatudniającym mnóstwo osób a nie
    > kilkanaście?

    O każdym :))))))))))))

    > Wyobraź sobie : TAK! cytuję: " nie płacę pani za siedzenie i
    > objadanie się. Śniadanie może pani sobie zjeść w domu. Tutaj sie
    > pracuje" koniec cytatu. Mam na to świadka.

    A co to kurna jest ....... zakład pracy .... czy stołówka ??????????
    Pokaż mi przepis ....... nakazujący pracodawcy robienie przerwy
    śniadaniowej "nornalnemu" pracownikowi ?????
    Masz tylko 15 minut płatnej przerwy w przypadku pracy powyżej 6 godzin .....
    i kuniec ...
    Nie ma tam mowy o śniadaniu ......

    > zapoznaniu się z
    > przepisami obowiązującymi w firmie ???????
    > Tak, podpisałam... o obowiązkach wynikających z przepisów BHP oraz
    > o warunkach pracy na stanowisku pracy z komputerem i drukarką.

    To znaczy, że sie zapoznałaś :))))))))))))))))))))))))))
    No chyba nie zełżesz przed sądem, że ten podpis to fikcja ...... podróba
    ????? :))))))))))))

> [...]
    > jeszcze
    >
    > Hmm... sexmasaże???? całkiem niezły pomysł.
    > Czy uważasz, że spożywanie posiłku przy biurku " na kolanie" jest

    Uważam, że spożywanie posiłku w pracy to sprawa pracownika ....... i jego
    przerwy 15 minutowej.

    A może mycie naczyń ( czytaj: szklanek, kubków) w
    > toalecie z której korzystają pracownicy trzech firm jest higieniczne?

    To po co myjesz ????

    > Jeśli uważasz, że tak, to chyba nie masz bladego pojęcia o
    > podstawowych zasadach higieny. Współczuję.

    Ja czytam przepisy ... a Ty żądasz od pracodawcy przy okazji łamania przez
    niego prawa dodatkowych nienależnych Ci przywilejow :))))))))))))))))))))

    pozdrawiam
    fart