  • 1. Data: 2004-07-19 11:36:24
    Temat: pytanka dwa
    Od: "Daniel" <k...@w...pl>

    Mam 2 pytanka:
    1. Od 01.02.2003 jestem zatrudniony na UP w grudniu 2003 wykorzystałem 10
    dni urlopu, ile dni mogę wykorzystać w chwili obecnej. Jest to moja pierwsza
    praca na UP, i skończyłem technikum 5 letnie.

    2. W mojej firmie jest tabela zaszeregowania stanowisk, moje stanowisko jest
    przypisane do rangi specjalista i są określone widełki zarobków. Moja pensja
    jest poniżej dolnego progu czy mogę domagać się podwyższenia pensji do tego
    minimalnego progu ??

    Z góry dzięki za odpowiedź
    Daniel
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2004-07-19 13:00:51
    Temat: Odp: pytanka dwa
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    wykorzystałem 10
    > dni urlopu, ile dni mogę wykorzystać w chwili obecnej.

    10 dni za tamten rok + 20 za obecny t.j. 30 dni.

    tak

    brett

  • 3. Data: 2004-07-23 19:10:58
    Temat: Re: Odp: pytanka dwa
    Od: "Daniel" <k...@w...pl>

    >wykorzystałem 10
    >
    >10 dni za tamten rok + 20 za obecny t.j. 30 dni.

    a może macie jakiś paragrafik na to, bo mój pracodawca twierdzi że według:
    http://praca.interia.pl/art?aid=18030
    "Prawo do pierwszego urlopu
    Zgodnie z art.153 kodeksu pracy pracownik nabywa prawo do pierwszego urlopu
    wypoczynkowego z upływem 6 miesięcy pracy. Urlop ten przysługuje w wymiarze
    połowy urlopu przysługującego pracownikowi po roku pracy. W przypadku

    ykorzystania urlopu "zaliczkowego", po upływie dalszych 6 miesięcy pracownik

    ma prawo do drugiej, uzupełniającej części urlopu.

    o okresu zatrudnienia, od którego zależy prawo do urlopu i jego wymiar, należy

    wliczać wszystkie okresy pracy, bez względu na czas trwania przerw w

    atrudnieniu oraz sposób rozwiązania poprzednich umów o pracę (art.154.1 k.p.).

    Wynika stąd, że również 6-miesięczny okres uprawniający do pierwszego urlopu
    może być efektem zliczenia krótkich okresów zatrudnienia u kilku pracodawców.

    Prawo do kolejnych urlopów
    Prawo do kolejnego urlopu nabywają pracownicy, którzy wcześniej nabyli
    uprawnienia do pierwszego urlopu, czyli mają okres zatrudnienia dłuższy od
    rocznego. Prawo do takiego urlopu przysługuje w każdym następnym roku
    kalendarzowym. Powstaje ono z dniem 1 stycznia tego roku, niezależnie od czasu
    pracy u danego pracodawcy."

    Czyli reasumują na dzień 01.01.2004 nie miałem przepracowanego 1 roku więc nie
    nabyłem prawa do kolejnego urlopu.

    Czy to jest prawda ??

  • 4. Data: 2004-07-24 08:22:13
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > wypoczynkowego z upływem 6 miesięcy pracy. Urlop ten przysługuje w wymiarze
    > połowy urlopu przysługującego pracownikowi po roku pracy. W przypadku

    Informacje zawarte na tej stronie są już nieaktualne. Polecam lekturę
    obecnego kodeksu pracy.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl