  • 1. Data: 2003-01-27 14:00:31
    Temat: przysposobienie
    Od: "Jarek" <j...@p...fm>

    Czesc, podczas jednego z rodzajow (nie pamietam jakiego) przysposobienia
    (adopcji), tworzy sie nowy akt urodzenia osoby przyspasabianej. "Stary" akt
    urodzenia nie jest niszczony, lecz utajniany. Wglad do niego dziecko ma
    dopiero po uzyskaniu pelnoletnosci. Gdzie znajduje sie zatem ten "stary" akt
    urodzenia ? Czy jezeli dziecko urodzilo sie w innym kraju, moze ubiegac sie
    o obywatelstwo kraju z ktorego pierwotnie pochodzi ?

    Dzieki za wszelkie rady
    Jarek

  • 2. Data: 2003-01-27 14:18:23
    Temat: Odp: przysposobienie
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Jarek <j...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b13dsc$rct$...@n...tpi.pl...
> [...]
    sie
    > o obywatelstwo kraju z ktorego pierwotnie pochodzi ?

    akt urodzenia małoletniego znajduje sie w urzedzie w miejscu jego
    urodzenia...może ale teraz przepisu nie podam ...moze pózniej ... akty stanu
    są przechowywane w polsce 50 lat a w innych krajach nalezałoby sprawdzic ...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-01-27 14:30:52
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    sie
    > o obywatelstwo kraju z ktorego pierwotnie pochodzi ?

    ale takiego aktu nie otrzymasz w USC nawet gdy osiągniesz pełnoletność /
    podlega innemu załatwieniu/

    Sandra

  • 4. Data: 2003-01-27 14:59:48
    Temat: Re: przysposobienie
    Od: "Jarek" <j...@p...fm>

    [...]
    > ale takiego aktu nie otrzymasz w USC nawet gdy osiągniesz pełnoletność /
    > podlega innemu załatwieniu/

    Mozesz nieco bardziej przyblizyc mi te tematyke ?

    Dzieki Jarek

  • 5. Data: 2003-01-27 17:37:28
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Jarek <j...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b13hb9$7tp$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik "Sandra" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > [...]
    >
    > Mozesz nieco bardziej przyblizyc mi te tematyke ?

    temat dosyć obszerny ...co Cię interesuje?

    Sandra

  • 6. Data: 2003-01-27 17:52:38
    Od: "Jarek" <j...@p...fm>

    [...]
    > temat dosyć obszerny ...co Cię interesuje?

    Dlaczego nie mozna otrzymc aktu w USC nawet po osiagnieciu pelnoletnosci ?

    Pozdrawiam Jarek

  • 7. Data: 2003-01-28 00:44:14
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Jarek <j...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b13rfe$ikd$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik "Sandra" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego nie mozna otrzymc aktu w USC nawet po osiagnieciu pelnoletnosci ?

    reguluje powyższe ustawa "Prawo o aktach stanu cywilnego " art.48 pkt.3 i 4
    oraz art.49 pkt.2a

    3.informuje miedzy innymi ,że akt nie podlega ujawnianiu ,nie wydaje się z
    niego odpisów ,chyba,że na zażądanie sądu w związku ze sprawą ,w której uzna
    to za konieczne
    4.mówi o tym,że przysposobiony po uzyskaniu pełnoletności może żadąć księgi
    stanu cywilnego w części dot.dotychczasowego aktu urodzenia...
    49.2a podobnie jak pkt.3 art.48 ...mówi o niejawności i żadaniem sądu ...

    Sandra