  • 1. Data: 2003-01-27 12:41:50
    Temat: Założenie sprawy celnikowi?
    Od: "Mak" <m...@a...umcs.lublin.pl>

    Witam
    Czy mozna zalozyc sprawe celnikowi?
    Clilem samochod i jeden celnik wycenil na inna kwote (mniejsza), a gdzy
    przyzlo do placenia cla, samochod wycenial inny celnik i .... zaplacilem
    wieksze clo.
    Napisalem odwolanie do urzedu celnego i po ponad roku wysylania dokumentow i
    innych pism, obnizono mi clo.

    Teraz mam ochote zrobic temu celnikowi co chcial abym zaplacil wieksze clo
    kolo du...py.
    Czy moge mu zalozyc sprawe za to ze zle oszacowal wartosc celna itp?

  • 2. Data: 2003-01-27 18:15:58
    Temat: Re: Założenie sprawy celnikowi?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Celnikowi sprawy nie możesz założyć (cytując Ciebie), ponieważ to nie celnik
    jest stroną postępowania, tylko Urząd Celny. Możesz zażalić się na jego
    czynności, odwołać od wydanej decyzji, wreszcie napisać do Naczelnika Urzędu
    Celnego pismo-skargę.
    Gdyby celnik nadużył swoich uprawnień albo niedopełnił swoich obowiązków, to
    ewentualnie mógłbyś złożyć zawiadomienie do prokuratury, bo to jest
    przestępstwo, ale z praktyki wiem, że taką rzecz trudno udowodnić. Celnik
    zawsze znajdzie jakąś lukę, że niby to przyjął jakąś tam inną rubrykę itd. W
    praktyce mógł oczywiście liczyć na łapówkę i próbować ją w ten sposób
    wymusić, ale to nie do udowodnienia.