    From: "ol" <h...@b...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: przestepstwo gospodarcze ?
    Date: Wed, 14 Apr 2004 06:03:46 +0200

    Użytkownik KrzysiekPP <k...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:M...@n...task.gda.pl.
    ..

    > I masz racje .... gdyby mozna bylo przebijac numery nadwozia bez zadnych
    > ograniczen, to po co w ogole sa numery nadwozia ?

    Ale tu nie zostaly one przebite - byly oryginalne. Faktycznie watpliwosc
    moze magabudzic proporcje wymiany - ale czy sa one gdzies okreslone ?

    > Sproboj zrozumiec, ze samochod to tylko synonim/nazwa dla pola
    > numerowego. Bo tak naprawde to numer karoserii to jest wlasnie samochod
    > i dla tego numeru robi sie wszystkie dokumenty, pracuja tysiace ludzi
    > itp itd ....
    >
    > Wiec jesli zmieniasz ten numer, to tak naprawde zmieniasz samochod ... i
    > dziwisz sie, ze zostales posądzony o falszerstwo ?

    Wlasnie ze numery nie zostaly zmienione. A z drugiej strony - mialem prawo
    wlasnosci do obydwu. To za sprawa sprzedanej ustawy (do glosno mowilo sie o
    3 mln $ w tym czasie) nie mozna bylo rejestrowac aut powyzej 10 lat. Wtedy
    nie wszyscy jeszcze wierzyli w praktyke sprzedawania ustaw. Czy moge
    pomiedzy moimi rzeczami wymieniac czesci ? Jakim prawem w moj stosunek
    wlasnosci wchodzi 3 strona ? Czy poto aby zapewnic ochrone mojej wlasnosci ?
    Pytam sie o same fundamenty - bo cos mi sie zdaje ze ich tu jest po prostu
    brak. Jaka jest wobec tego cala reszta ?

    ol