  • Data: 2005-07-14 07:42:14
    Temat: Odp: praca w butiku a odpowiedzialność za towar
    Od: "Dan" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Kira <c...@-...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:db52lp$elj$...@a...news.tpi.pl...

    > Hehe a zdziwilbys sie :-) Wspolpracowalam sobie przez miesiac
    > z Pewna Duza I Znana Firma, i tam takie jaja byly na porzadku
    > dziennym. Kierownictwo wpadalo sobie co chwile do magazynu,
    > bralo co im potrzebne i sobie jechalo, to samo robili zreszta
    > handlowcy, sprzedawcy mimo najszczerszych checi nie mieli jak
    > sprawdzic co jest zabierane (zakaz zostawiania klientow samych
    > na terenie salonu) -- a potem latali jak z pieprzem, dzwonili
    > i ustalali co gdzie i kiedy wyszlo, bo rzecz jasna to oni
    > byli za to wychodzenie odpowiedzialni :P
    >
    > Polska, Panie! Polska...

    Polacy Pani, Polacy ...
    Volenti non fit iniuria
    Skoro pracownicy godzili sie na takie incydenty, to ich sprawa. Mogli
    skutecznie z tej przyczyny wypowiedziec umowe o odpowiedzialnosci
    materialnej, zazadać inwentaryzacji z ich udzialem. Odmowic zaplaty za braki
    w imieniu, a w razie sporu dowiesc, ze mienie nie bylo nalezycie
    zabezpieczone, bo nieograniczony dostep do magazynow mialy osoby nie objete
    umowa lub na ktore w umowie nie wyrazono zgody itp. Ja wiem, ze o prace
    trudno, ale skoro jest ona wazniejsza dla kogos, niz ponoszenie
    odpowiedzialnosci za braki spowodowane przez innych pracownikow, to juz
    sprawa tej osoby i nie mozna obarczac odpwiedzialnoscia za taka sytuacje
    uregulowan prawnych. Taka konstrukcja jest niezbedna, bo inaczej wszyscy
    pracownicy wynosiliby co sie da, jak w PRLu. Niektorym pewnie by to
    odpowiadalo.

    Dan