  • Data: 2003-04-27 18:56:48
    Temat: Odp: pomóżcie mi!
    Od: "Sandra" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik monika <l...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b8h5e9$svk$...@a...news.tpi.pl...
    > w styczniu ukończyłam 17 lat. 3 tygodnie temu urodziłam syna jakie
    > mam prawa jako 17 letnia matka czy takie same jak osoba
    > pełnoletnia?

    nie ...

    czy opieka społeczna wypłaci mi zasiłek macierzyński
    > biorąc pod uwagę że mam 17 lat?

    nie wypłaci... wypłaci go opiekunowi prawnemu dziecka ,który na wniosek np.
    babci dziecka czyli twojej mamy zostanie ustanowiony przez sąd rodzinny i to
    babcia może wtedy pozwać ojca o ustalenie ojcostwa i alimenty...

    czy mogę już założyć sprawę o
    > alimenty?

    nie , dziecko musi byc uznane lub musi byc ustalone ojcostwo na
    wniosek/pozew opiekuna prawnego

    czy mam także prawo do decydowaniu o moim miejscu
    > zamieszkania?

    podlegasz opiece rodziców nie mozesz decydować o tym choć jest to niełatwe
    do wyegzekwowania po ukończeniu 17 roku życia z uwagi na czas jaki pozostaje
    do pełnoletnosci ...
    Uwaga: opieka prawna nad małoletnim wygasa z mocy prawa z chwilą ukonczenia
    18 roku życia ...

    Sandra