  • 1. Data: 2003-02-13 16:16:58
    Temat: oskarzenie a wiza do usa, bede wdzieczny za pomoc!
    Od: "Grun" <b...@b...vectranet.pl>

    witam

    mam powazny problem:

    jestem oskarzony z art. 270 kk. pare dni temu dostalem odpis oskarzenia.
    przyznalem sie, wnioslem o warunkowe umorzenie. moze jeszcze napisze wniosek
    o przeniesienie sprawy do mego miasta (z tarnowa do bialegostoku).

    na czym polega jednak moj problem:
    jestem w trakcie zalatwiania wyjazdu do usa, z programu. wplacilem juz
    pierwsza rate, i nie wiem czy mam wplacac nastepne. w czasie najblizszych
    tygodni bede sie staral o wize przez organizacje.
    slyszalem ze przy staraniu sie o nia, wymagane jest poswiadczenie o
    karalnosci. czy jesli zdobede je teraz (kiedy jeszcze nie jestem skazany) ,
    bedzie wszystko ok?

    Druga i najwazniejsza sprawa:
    jesli wplace wszystkie raty na wyjazd do usa (bilet, inne oplaty) i mam
    termin wyjazdu, a wyznacza mi termin rozprawy, kiedy trwa program, co wtedy?
    mam sie starac o przeniesienie rozprawy? czy mozna poprzec to argumentami,
    ze jestem studentem, i jade na praktyki, potrzebna mi kasa na nauke, itd?

    nie mam pojecia co robic! zrezygnowac z wyjazdu (tracac wlozona kase)??
    czy liczac na farta i wasza pomoc, i wplacac kolejne raty, z narazeniem ze
    moge stracic wszystko.
    pomozcie, bo nie mam pojecia co robic, jestem narazony na strate kupe kasy.

    pozdrawiam
    Gruen

  • 2. Data: 2003-02-13 16:35:40
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    ,
    > bedzie wszystko ok?

    Pracowalem swego czasu dla Camp America i nie przypominam sobie, aby
    wymagano swiadectwa niekaralnosci. Zreszta, jak sam slusznie zauwazasz,
    szanse na skazanie przed Twoim wyjazdem sa raczej niewielkie.

    > Druga i najwazniejsza sprawa:
    > jesli wplace wszystkie raty na wyjazd do usa (bilet, inne oplaty) i mam
    > termin wyjazdu, a wyznacza mi termin rozprawy, kiedy trwa program, co
    wtedy?

    Wtedy klops. :-)

    > mam sie starac o przeniesienie rozprawy? czy mozna poprzec to argumentami,
    > ze jestem studentem, i jade na praktyki, potrzebna mi kasa na nauke, itd?

    W sumie mozna sie starac, ale marnie to widze.

> [...]
    > moge stracic wszystko.
    > pomozcie, bo nie mam pojecia co robic, jestem narazony na strate kupe

    Spróbuj wyjechac - moze nie zdaza wyznaczyc terminu przed Twoim przyjazdem.
    I wez pelnomocnika, co by czuwal i ew. staral sie cos zakombinowac w razie
    czego.

    Depi.

  • 3. Data: 2003-02-13 16:40:44
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Olender <d...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b2gh86$3qd$...@a...news.tpi.pl...

    > W sumie mozna sie starac, ale marnie to widze.

    a dlaczego to marnie widzisz ? przecież sedzia moze na czas wyjazdu zawiesic
    postępowanie jak będzie miała kłopot w dotarciu do oskarżonego ?

> [...]
    przyjazdem.
    > I wez pelnomocnika, co by czuwal i ew. staral sie cos zakombinowac w razie

    a nawet jak wyznaczą termin to co? przecież ktoś z bliskich może złożyć
    pismo ,ze np. syn wyjechał /oczywiście nie podając gdzie i wróci wtedy i
    wtedy ....mysle ,ze sąd po takiej informacji sprawę odroczy na pozniejszy
    termin bądż gdy bedzie to kilka miesiecy zawiesi postępowanie ...czy
    będziesz twierdził ,ze tak nie moze zrobić?

    Sandra

  • 4. Data: 2003-02-13 19:46:32
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message

> [...]
    zawiesic
    > postępowanie jak będzie miała kłopot w dotarciu do oskarżonego ?

    No nie wiem - zalezy od sedziego. Teoretycznie to oczywiscie moze, pytanie
    czy zechce gówniazowi isc na reke i do jego wojazy dostosowywac prace
    wymiaru sprawiedliwosci. Wiesz, do czego zmierzam?

> [...]
    > termin bądż gdy bedzie to kilka miesiecy zawiesi postępowanie ...czy
    > będziesz twierdził ,ze tak nie moze zrobić?

    Jasne, ze tak - taki ma byc wydzwiek mojego postu : "jedz i jakos to
    bedzie". Nawet jesli sie nie zjawi na wyznaczonej rozprawie i nie
    usprawiedliwi to za pierwszymr azem jeszcze raczej nie rozesla listów
    gonczych. Moze niejasno to wszystko ujalem.

    Ja bym jechal.

    Depi.

  • 5. Data: 2003-02-13 20:23:06
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Olender <d...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b2gse1$ntv$...@a...news.tpi.pl...
    > No nie wiem - zalezy od sedziego. Teoretycznie to oczywiscie moze, pytanie
    > czy zechce gówniazowi isc na reke i do jego wojazy dostosowywac prace
    > wymiaru sprawiedliwosci. Wiesz, do czego zmierzam?

    wiem,że teoretycznie ale w praktyce też to ma zastosowanie,tzn. wysle
    wezwanie a pozniej zlecenie ujecia i dobrowadzenia ,jesli policja bedzie
    miała kłopot ,sedzia wyda o ujeciu i umieszczeniu w areszcie no chyba ,ze
    dotrze informacja o nieuchylaniu sie tyllko o niemożności stawiennictwa w
    okreslonym czasie ...
    wtedy z uwagi na ten fakt zawiesi...

> [...]
    > usprawiedliwi to za pierwszymr azem jeszcze raczej nie rozesla listów
    > gonczych. Moze niejasno to wszystko ujalem.

    jezeli mądrze postąpilabym w tej sprawie by nie doszło do pozniejszych
    rozczarowań to też bym pojechała ale musiałabym być pewna,że nie zaszkodze
    sobie ...

    Sandra

  • 6. Data: 2003-02-14 18:52:33
    Od: "carlosky" <carlosky@(spam)plusnet.pl>

    Użytkownik "Grun" <b...@b...vectranet.pl> napisał w wiadomości

    > slyszalem ze przy staraniu sie o nia, wymagane jest poswiadczenie o
    > karalnosci. czy jesli zdobede je teraz (kiedy jeszcze nie jestem skazany)
    ,
    > bedzie wszystko ok?

    w formulazu wizowym sa nie tylko pytania o karalnosc ale pytaja takze czy w
    chwili obecnej toczy sie przeciwko Tobie jakies postepowaie...

    pozdrawiam

    carlosky
    SkyDive is my favourite waste of time
    www.aeroklub-szczecinski.pl