  • 1. Data: 2004-02-11 11:48:17
    Temat: niechciane listy tradycyjna poczta
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Szukam podstaw prawnych na ktore mozna sie powolac zadajac zaprzestania
    nadsylania listow zaadresowanych na konkretna osobe
    (nie sa to druki bezadresowe).
    Chodzi o losty nadchodzace droga pocztowa, nie spam internetowy.

    W ustawie o o ochronie niektórych praw konsumentów jest zakaz wysylania
    ofert bez uprzedniej zgody konsumenta, ale wspomina sie tam o tej drodze
    nadsylania ofert, a jedynie o posluzeniu sie wizjofonem, telefaksem, pocztą
    elektroniczną, automatycznym urządzeniem wywołującym i telefonem (art. 6
    ust. 3 ustawy).

    Czy w takim razie jedyna podstawa prawna bedzie ochrona danych osobowych
    (zazadanie zaprzestania przetwarzania i usuniecia danych konkretnej osoby z
    bazy firmy nadsylajacej oferty. Na ile moze to byc skuteczne?)

    Konsument pisal do firmy ze nie zyczy sobie przychodzenia ofert

    Czy mozna traktowac to takze jako delikt?

    pozdrawiam serdecznie mdr

  • 2. Data: 2004-02-11 16:46:15
    Temat: Re: niechciane listy tradycyjna poczta
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    Było na grupie wiele razy. Generalnie jedyny skuteczny sposób, to
    "przekierowanie" tej poczty na kosz na śmieci. Możesz dawać wywieszki, ale
    to niewiele daje. Można zastrzec na poczcie, że nie chcesz, ale to
    zadziała tylko w odniesieniu do przesyłek kolportowanych przez
    doręczycieli jako bezadresowe. Nie zadziała na te zaadresowane na Twoje
    nazwisko. Z tym możesz walczyć indywidualnie na podstawie ustawy o
    ochronie danych osobowych (szczegółów również szukaj w archiwum). No i nie
    zadziała w odniesieniu do przesyłek kolportowanych przez innych
    kolporterów jako bezadresowe.

  • 3. Data: 2004-02-11 17:49:52
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl> napisał:

    >Konsument pisal do firmy ze nie zyczy sobie przychodzenia ofert
    Należy wysłać do firmy żadanie zaprzestania przetwarzania oraz
    usunięcie swoich danych listem poleconym. Można też poprosić o
    informację kto jest właścicielem danych, skąd je posiada i czy miał
    prawo do ich przetwarzania.

    Artur Golański

  • 4. Data: 2004-02-11 19:15:17
    Temat: Odp: niechciane listy tradycyjna poczta
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Artur Golanski <A...@w...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:d...@4...com..
    .

> [...]
    > usunięcie swoich danych listem poleconym. Można też poprosić o
    > informację kto jest właścicielem danych, skąd je posiada i czy miał

    Tak zrobilem.
    Napisalem sprzeciw oparty na art. 32 ust.1 pkt 8 ustawy o ochronie danych
    osobowych.
    Przy wykorzystywaniu marketingowym nie musi byc nawet umotywowany.

    pozdrawiam
    mdr

  • 5. Data: 2004-02-11 19:17:38
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c0dpak$mbh$...@n...onet.pl...
    > Użytkownik "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Było na grupie wiele razy.

    Tak myslalem. Ale przeszukiwanie google nie duzo mi dalo.
    pozdrawiam
    mdr