  • Data: 2002-10-20 20:04:47
    Temat: Odp: intercyza a akt notarialny - jak to jest?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik M A <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aouqva$efp$...@n...tpi.pl...
    > A jak wygląda sprawa z działką nabytą przeze mnie przed ślubem, rozpoczęta
    > budowa przed ślubem, a zakończona w trakcie małżeństwa. Czy mógłbym taką
    > działkę z domem sprzedać bez zgody żony?

    nie, tu będą miały zastosowanie przepisy o współwłasności w częściach
    ułamkowych przy uwzględnieniu wszystkich okoliczności ustalonych w
    przeprowadzonym postepowanie . Sąd w sprawie rozwodowej orzeka na
    podst.art.58§2 k.r.o o wszystkich typach mieszkań/ najmowanego,
    własnościowego i in./
    Sąd rozstrzyga jedynie w sprawie sposobu korzystania z mieszkania, nie
    tworząc nowych praw podmiotowych. Sąd może za zgodą małżonków ze skutkiem
    prawnym określić ich obowiązki co do utrzymania tego mieszkania,domu
    itp.Tak więc sąd może jedynie w orzeczeniu rozwodowym zamieścić pewne
    nakazy,zakazy które będą zapewniały ochronę małżonka zmuszonego do
    zamieszkiwania z rozwiedzionym.

    Sandra