    From: "Ela" <c...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: badanie w ośrodku diagnostyczno-wychowawczym
    Date: Thu, 2 Oct 2003 19:05:34 +0200
    Sender: c...@a...pl@systemy245.toya.net.pl

    Najwyraźniej nie wyraziłam się jasno, ale nie znam się na tym wcale, a
    sprawa nawet mnie nie dotyczy, więc jesli coś pokręcę, proszę o wybaczenie.
    Staram się jak mogę :) Spróbuję jeszcze raz.

    > Co znaczy rzekomo, chyba można to sprawdzić.

    Rzekomo - złe słowo. To nie jest prawda, po prostu.

    > Jeśli badanie jest ważne dla zdrowia i życia dziecka to oczywistym jest że
    > powinno się ono odbyć jak najszybciej bez względu na miejsce.

    Dotyczy zakresu kontaktów jednego z rodziców z dzieckiem (rozwód).

    > Co to znaczy zły termin?

    > Rozumiem że nie pasuje bo rodzic ma coś innego zaplanowane.
    > No to sorry ale sama pomyśl co jes tważniejsze dla Ciebie, synek czy co
    > innego.

    Zły ze względu na dziecko (termin wizyty w poradni specjalistycznej, na
    którą czekano 2 miesiące)

    > A ile ma lat/miesiecy jesli mozna spytac?

    2,5

    Otóż druga strona tak nie uważa.

    > Co znaczy dyskomfort, poza tym co pisalś powyżej.

    Totalna zmiana organizacji dnia, co w przypadku takiego malucha nie jest bez
    znaczenia.

    > Bo są krótsze terminy, dzieciak szybciej bedzie zbadany i mozna wcześniej
    > podjąć odpowiednie metody leczenia.

    Jak wspomniałam, nie chodzi o leczenie, choć sprawa też istotna, bo
    dotycząca prawidłowego rozwoju dziecka (kontakt z rodzicem, który dotychczas
    nie był zbyt odpowiedzialny, ale w końcu to rodzic).

    > Znaczy się składa odwołanie.

    Pewnie tak to się nazywa. Przepraszam, ale nie znam się zupełnie.

    > Ryzykujesz zdrowiem dziecka, ale napewno składając kolejne odwołania
    > doprowadzisz do tego że tamten termin minie i trzeba bedzie czekac na
    wizyte
    > w blizszym osrodku.
    > Tak BTW jaka jest odległość między jednym a drugim ośrodkiem?

    Około 200 km - sporo.

    > A szansa zapewne jest tylko nie wiem czy jest sens się procesować kosztem
    > zdrowia dziecka.

    To nie jest procesowanie kosztem zdrowia dziecka, a wręcz przeciwnie. Rodzic
    wychowujący nie jest przeciwny kontaktom, (zrobi to, co najlepsze dla
    synka), ale musi znać opinię fachowców, bo drugi rodzic dotychczas nie
    opiekował się małym w ogóle i nie był zbyt odpowiedzialną osobą - są
    wątpliwości czy potrafi opiekować się dzieckiem i jak maluch zniesie
    nieobecność drugiego rodzica (np. w nocy).

    > Paweł
    > PS
    > A cyz dziecko nie mogło by jechać na te badania tylko z jednym z rodziców
    > skoro drugemu nie pasuje?

    Nie chodzi o pasowanie czy nie pasowanie rodzicowi, a raczej dziecku. Poza
    tym z tego, co wiem, oboje rodzice muszą być obecni.

    Pozdr.

    Ela