    From: "Paweł" <bezspamesrswa!_szept1@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: badanie w ośrodku diagnostyczno-wychowawczym
    Date: Thu, 2 Oct 2003 18:07:55 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@213.199.198.186

    Użytkownik ela <c...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:blhe2p$oav$...@n...onet.pl...
    > Witam,
    >
    > Sytuacja jest taka: obydwoje rodzice wyrażają zgodę na badanie w ośrodku
    > diagnostycznym. Jedno z rodziców jednak chce, żeby odbyło się to winnej
    > miejscowości (rzekomo krótsze terminy),

    Co znaczy rzekomo, chyba można to sprawdzić.

    >na co nie wyraża zgody drugie (na
    > miejscu jest ośrodek, badanie długie, a synek malutki). Sąd nakazuje
    badanie
    > poza miejscem zamieszkania.

    Jeśli badanie jest ważne dla zdrowia i życia dziecka to oczywistym jest że
    powinno się ono odbyć jak najszybciej bez względu na miejsce.

    >Rodzic nie nie wyraża na to zgody (zły termin,

    Co to znaczy zły termin?
    Rozumiem że nie pasuje bo rodzic ma coś innego zaplanowane.
    No to sorry ale sama pomyśl co jes tważniejsze dla Ciebie, synek czy co
    innego.

    > dziecko za małe na taki dzień bez ciepłych posiłków

    A ile ma lat/miesiecy jesli mozna spytac?

    >, koszty podróży,

    No to chyba jest pokrywane wspólnie.

    > dyskomfort malucha i rodzica

    Co znaczy dyskomfort, poza tym co pisalś powyżej.

    > itd... w ogóle nonsens, bo niby dlaczego?)

    Bo są krótsze terminy, dzieciak szybciej bedzie zbadany i mozna wcześniej
    podjąć odpowiednie metody leczenia.

    > prosi o badanie na miejscu, o czym powiadamia sąd i ośrodek.

    Znaczy się składa odwołanie.

    >Co dalej? Czy
    > jeśli sąd utrzyma swoją decyzję można nie pojechać na takie badanie

    Ryzykujesz zdrowiem dziecka, ale napewno składając kolejne odwołania
    doprowadzisz do tego że tamten termin minie i trzeba bedzie czekac na wizyte
    w blizszym osrodku.
    Tak BTW jaka jest odległość między jednym a drugim ośrodkiem?

    A szansa zapewne jest tylko nie wiem czy jest sens się procesować kosztem
    zdrowia dziecka.
    Paweł
    PS
    A cyz dziecko nie mogło by jechać na te badania tylko z jednym z rodziców
    skoro drugemu nie pasuje?