    From: "DorianG" <o...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Założyłem sprawę w grodzkim i co robić?
    Date: Sun, 7 Dec 2003 20:45:05 +0100

    Pewnie będziesz przesłuchany na okoliczność czynów sąsiadki, to będzie
    moment, w którym opiszesz to wszystko, o czym wspomniałeś, a w szczególności
    o zdarzenia, które spowodowały skierowanie sprawy do sądu. Jak zdążyłem się
    zorientować sędziowie (sąd) sam zwraca się do właściwych jednostek policji o
    opinię, ale owszem możesz podkreślić, że w danym komisariacie winny być
    odnotowane interwencje policji spowodowane zachowaniem Twojej sąsiadki.
    Co do zeznań świadków, to w zupełności wystarczą, a nawet są najważniejszym
    dowodem obok danych policji.
    Zaś co do kosztów postępowania, to obowiązuje zasada odpowiedzialności stron
    za wynik postępowania. W razie wyroku skazującego zryczałtowane wydatki,
    które poniosłeś, zostaną na Twoją rzecz zasądzone od sąsiadki lub Skarbu
    Państwa (jeśli sąd ją zwolni).
    Z tym kuratorem to trochę przesadziłeś, ale grzywna jest jak najbardziej
    stosowna.
    DG