  • 1. Data: 2003-08-13 12:30:16
    Temat: Rozdzielność majątkowa pytanie
    Od: "acma" <a...@w...pl>

    Czy po orzeczeniu przez sad rozdzielnosci majatkowej moi wierzyciele nie
    maja prawa dochodzic roszczen od mojej zony .Nadmieniam ze zobowiazania
    powstaly w czasie trwania malzenstwa i ustawowej wspolnoty majatkowej zona
    podpisywala zgode na zaciagniecie kredytow prezemnie
    prosze o opinie
    dziekuje
    Zbyszek

  • 2. Data: 2003-08-13 12:44:09
    Temat: Re: Rozdzielność majątkowa pytanie
    Od: Dredd<...@...pl>

    Odsyłam do kodeksu rodzinnego i op.:

    Art. 41. § 1. Zaspokojenia z majątku wspólnego może żądać także
    wierzyciel, którego dłużnikiem jest tylko jeden z małżonków.
    § 2. Jeżeli jednak wierzytelność powstała przed powstaniem wspólności
    ustawowej albo jeżeli dotyczy ona odrębnego majątku jednego z
    małżonków, wierzyciel może żądać zaspokojenia tylko z odrębnego
    majątku dłużnika oraz z wynagrodzenia za pracę lub za inne usługi
    świadczone osobiście przez dłużnika, jak również z korzyści
    uzyskanych przez dłużnika z jego praw autorskich twórcy, praw twórcy
    wynalazku, wzoru lub projektu racjonalizatorskiego.
    § 3. Sąd może ograniczyć lub wyłączyć możliwość zaspokojenia się z
    majątku wspólnego przez wierzyciela, którego dłużnikiem jest tylko
    jeden z małżonków, jeżeli ze względu na charakter wierzytelności albo
    stopień przyczynienia się małżonka będącego dłużnikiem do
    powstania majątku wspólnego - zaspokojenie z majątku wspólnego
    byłoby sprzeczne z zasadami współżycia społecznego.
    § 4. Wierzyciel małżonka nie może w czasie trwania wspólności
    ustawowej żądać zaspokojenia z udziału, który w razie ustania
    wspólności przypadnie temu małżonkowi w majątku wspólnym lub w
    poszczególnych przedmiotach należących do tego majątku.

    (...)

    Art. 47. § 1. Małżonkowie mogą przez umowę wspólność ustawową
    rozszerzyć, ograniczyć lub wyłączyć. Umowa powinna być zawarta w
    formie aktu notarialnego. Można ją zawrzeć także przed zawarciem
    małżeństwa.
    § 2. Małżonkowie mogą powoływać się względem osób trzecich na
    rozszerzenie, ograniczenie lub wyłączenie wspólności tylko wtedy, gdy
    zawarcie przez nich umowy majątkowej oraz jej rodzaj były tym
    osobom wiadome.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-08-13 18:40:39
    Temat: Odp: Rozdzielność majątkowa pytanie
    Od: "Ola" <k...@w...pl>

    Witam.
    Przyznam sie szczerze, że troche to skomplikowane :)
    Dowiadywałam się w sadzie i okazało sie, ze orzeczona sądownie rozdzielnosc
    majatkowa jest ważna tylko jeśli potencjalny wierzyciel został przed
    udzieleniem np. pozyczki poinformowany o rozdzielnosci. Wydaje sie to bez
    sensu, bo np. hazardzista czy alkoholik zrobi wszystko zeby zdobyc kase i
    nie bedzie sie wdawal w niewygodne szczegoly. Czy można jakoś przed tym
    niedociagnieciem prawnym zabezpieczyc zone, ktora nie jest w stanie
    upilnowac swojego slubnego?
    Pozdr
    Ola

  • 4. Data: 2003-08-13 19:58:10
    Temat: Re: Odp: Rozdzielność majątkowa pytanie
    Od: Dredd<...@...pl>

    Można spróbować alkoholika ubezwłasnowolnić

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2003-08-13 20:29:28
    Od: "acma" <a...@w...pl>

    ok ale ja nie jestem alkoholikiem ani hazardzista sprawy potoczyly sie tak a
    nie inaczej moja firma upadla praktycznie nie posiadamy zadnego majatku poza
    spoldzielczym mieszkaniem i rzeczami ktore sa niezbedne w domu ja chce sie
    tylko dowiedziec czy orzeczenie takiej rozdzielnosci uchroni zarobki zony
    przed egzekucja bo z tym ze ja bede przez najblizsze 10 lat pracowal za
    najnizsza krajowa moge sie jakos pogodzic
    Pozdrawiam
    Zbyszek

  • 6. Data: 2003-08-17 01:07:40
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik acma <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bhdb2a$2e0$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > powstaly w czasie trwania malzenstwa i ustawowej wspolnoty majatkowej zona
    > podpisywala zgode na zaciagniecie kredytow prezemnie

    maja prawo

    Sandra

  • 7. Data: 2003-08-17 01:09:00
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Ola <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bhe0tg$eqs$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > nie bedzie sie wdawal w niewygodne szczegoly. Czy można jakoś przed tym
    > niedociagnieciem prawnym zabezpieczyc zone, ktora nie jest w stanie

    -najlepszy sposób wybrac odpowiedniego czlowieka a jesli to zawiodlo :) to
    poniżej

    zniesienie wspolnosci majatkowej

    Sandra

  • 8. Data: 2003-08-17 01:09:31
    Temat: Odp: Odp: Rozdzielność majątkowa pytanie
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Dredd <...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bhe57n$ao5$...@n...news.tpi.pl...
    > Można spróbować alkoholika ubezwłasnowolnić

    i zostać jego opiekunem prawnym :)

    Sandra

  • 9. Data: 2003-08-18 09:22:54
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > przed egzekucja bo z tym ze ja bede przez najblizsze 10 lat pracowal za
    > najnizsza krajowa moge sie jakos pogodzic

    Właśnie - czy można coś zrobić, aby wyrok nie przedawnił się po 10 latach?
    Czy bezskuteczna egzekucja komornicza nie przerywa przypadkiem biegu
    przedawnienia?

    Pozdrawiam!
    Lech
    l...@i...pl