  • Data: 2003-11-14 10:22:10
    Temat: Odp: Rękojmia
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Marcin Debowski <a...@n...net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:9...@z...router...

    > Nie wyjaśniłeś mi niestety o co pytałem na pl.misc.konsumenci to może
    > tutaj zapytam ponownie: Jeśli jest tak jak mówisz tzn. art 22 wskazuje
    > że sprzedaż pomiędzy dwoma os. fizycznymi to sprzedaż konsumencka czyli
    > rękojmi nie można wyłączyć, to jak to się dzieje że sądy nie są zalewane
    > masą pozwów właścicieli uszkodzonych gaźników, pękniętych głowic,
    > skorodowanych rur w ścianach itp itd dopiero co przez nich nabytych
    > z rynku wtórnego dóbr? Serio pytam. Może pies jest pogrzebany w art
    > 559 i wykazaniu że wada istniała w momencie wydania (ogólnie art 6)?
> [...]

    Sprzedaza konsumencka bedzie tylko sprzedaz pomiedzy przedsiebiorca a
    konsumentem.
    Jesli chodzi o sprzedanie sobie czegos miedzy osoba ktora nie prowadzi
    przedsiebiorstwa (tak najczesciej jest na allegro)
    i druga taka sama osoba - stosuje sie stare przepisy o rekojmi z kc.
    Kwestie dowodowe przy kupieniu czegos na allegro sa bardzo trudne, a to
    kupujacy musi udowodnic ze rzecz
    ma wade ktorej miala nie miec ;)

    pozdrawiam
    mdr