  • 1. Data: 2003-11-12 12:12:42
    Temat: Rękojmia
    Od: " Radek" <r...@g...pl>

    Witam

    Kupiłem jakiś czas temu kartę graficzną porzez aukcję Allegro. Karta była
    nowa ale nie posiadała gwarancji ponieważ jak tłumaczył sprzedawca była
    sprowadzona bezpośrednio z zagranicy ale nie będzie problemu z reklamacją a
    teraz kiedy jest uszkodzona stwarza problemy. I moje pytanie, czy mimo że
    produkt nie posiada gwarancji to sprzedawcę obowiązuje rękojmia ? i jeśli tak
    to czy jest 1 rok ?

  • 2. Data: 2003-11-12 19:12:25
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: "miRO" <m...@1...pl>

    Hejka.
    Sprzedawca nie może uchylić się od odpowiedzialności z tytułu rękojmi.Ty z
    kolei możesz oddać kartę i żądać zwrotu pieniędzy.Masz na to 1 miesiąc.

    --
    miRO
    m...@1...pl

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2003-11-13 00:28:02
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <1...@a...bmnet>, miRO wrote:
    > Sprzedawca nie może uchylić się od odpowiedzialności z tytułu rękojmi.Ty z
    > kolei możesz oddać kartę i żądać zwrotu pieniędzy.Masz na to 1 miesiąc.

    Tylko jeżeli była to sprzedaż konsumencka.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2003-11-13 07:31:10
    Od: " " <r...@g...pl>

    Marcin Debowski <a...@n...net> napisał(a):

    > Tylko jeżeli była to sprzedaż konsumencka.

    To znaczy ? Nie znam się na prawie więc proszę mi to wyjaśnić. Tak jak
    pisałem karta była kupiona poprzez aukcję na witrynie Allegro.

  • 5. Data: 2003-11-13 07:50:00
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bovbvt$nto$1@inews.gazeta.pl>, wrote:

    > To znaczy ? Nie znam się na prawie więc proszę mi to wyjaśnić. Tak jak
    > pisałem karta była kupiona poprzez aukcję na witrynie Allegro.

    A sprzedający to osoba prywatna czy jakaś firma? Byla jakas umowa
    sporzadzona?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2003-11-13 08:10:19
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    > To znaczy ? Nie znam się na prawie więc proszę mi to wyjaśnić. Tak jak
    > pisałem karta była kupiona poprzez aukcję na witrynie Allegro.

    Róznica polega na tym, czy kupiłeś od firmy, czy od osoby prywatnej.
    Jeżeli od firmy, to masz określone uprawnienia, jak rękojmia/gwarancja.

    Jeżeli kupujesz od osoby fizycznej (nie-firmy) to kupujesz rzecz taką,
    jaka jest - można mówić o oszustwie, jeżeli dostajesz coś, co nie
    odpowiada opisowi, natomiast sprawa jest zamknięta po tym, jak
    zapłaciłeś i dostałeś to, na co się umówiłeś.
    Określenie, że "z gwarancją nie będzie problemu" może oznaczać tyle, co
    "już za 10 000 ten samochód może być Twój" albo "zero abonamentu" w
    umowie, w której zobowiązujesz sie do płacenia stałej kwoty przez
    określony czas.

    Pzdr: Catbert

  • 7. Data: 2003-11-13 16:32:44
    Od: kam <X...@X...plX>

    Catbert wrote:
> [...]
    > odpowiada opisowi, natomiast sprawa jest zamknięta po tym, jak
    > zapłaciłeś i dostałeś to, na co się umówiłeś.

    Masz rękojmię.

    KG

  • 8. Data: 2003-11-14 02:04:57
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <3...@X...plX>, kam wrote:

    > Masz rękojmię.

    Nie wyjaśniłeś mi niestety o co pytałem na pl.misc.konsumenci to może
    tutaj zapytam ponownie: Jeśli jest tak jak mówisz tzn. art 22 wskazuje
    że sprzedaż pomiędzy dwoma os. fizycznymi to sprzedaż konsumencka czyli
    rękojmi nie można wyłączyć, to jak to się dzieje że sądy nie są zalewane
    masą pozwów właścicieli uszkodzonych gaźników, pękniętych głowic,
    skorodowanych rur w ścianach itp itd dopiero co przez nich nabytych
    z rynku wtórnego dóbr? Serio pytam. Może pies jest pogrzebany w art
    559 i wykazaniu że wada istniała w momencie wydania (ogólnie art 6)?
    Ale też, przecież często w przypadku rzeczy używanych taki dowód jest
    dość oczywisty.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2003-11-14 10:22:10
    Temat: Odp: Rękojmia
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Debowski <a...@n...net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:9...@z...router...

> [...]
    > 559 i wykazaniu że wada istniała w momencie wydania (ogólnie art 6)?
    > Ale też, przecież często w przypadku rzeczy używanych taki dowód jest

    Sprzedaza konsumencka bedzie tylko sprzedaz pomiedzy przedsiebiorca a
    konsumentem.
    Jesli chodzi o sprzedanie sobie czegos miedzy osoba ktora nie prowadzi
    przedsiebiorstwa (tak najczesciej jest na allegro)
    i druga taka sama osoba - stosuje sie stare przepisy o rekojmi z kc.
    Kwestie dowodowe przy kupieniu czegos na allegro sa bardzo trudne, a to
    kupujacy musi udowodnic ze rzecz
    ma wade ktorej miala nie miec ;)

    pozdrawiam
    mdr

  • 10. Data: 2003-11-14 10:33:26
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    > Masz rękojmię.

    Trzymając się ściśle kc - tak, chyba, że strony by ją wyłączyły, co nie
    miało miejsca.

    Jednakże skorzsytanie z rekojmi wymagałoby np. żeby karta nie miała np.
    trybu rozdzielczości, co do którego sprzedający zapewniłby, że jest lub
    żeby miała wlutowane tranzystory ze szrotu i te tranzystory uległy
    uszkodzeniu.

    Jeżeli karta była sprawna, działała w chwili zakupu i była tym, co
    zamówił obywatel - rękojmia nie zadziała.
    Można oczywiście zrobic rentgena strukturze półprzewodnikowej i
    dowodzić, że wada istniała w chwili zakupu, albo znaleźć zimny lut -
    jednakże takie uszkodzenia usuwane są zwykle w ramach gwarancji, z
    której kupujący świadomie zrezygnował - co, mam nadzieję znalazło wyraz
    w cenie.

    Pzdr: Catbert