  • Data: 2003-11-16 05:07:14
    Temat: Re: Odp: Rękojmia
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <bp2ad2$27m$1@news.onet.pl>, Mateusz Dr praca wrote:
    > Sprzedaza konsumencka bedzie tylko sprzedaz pomiedzy przedsiebiorca a
    > konsumentem.

    Z czego wynika ta definicja? Art. 22 definiuje klarownie kto to taki
    konsument, a trudno się spodziewać że u. k-s pomiędzy dwoma konsumentami
    to nie sprzedaż konsumencka.

    > i druga taka sama osoba - stosuje sie stare przepisy o rekojmi z kc.
    > Kwestie dowodowe przy kupieniu czegos na allegro sa bardzo trudne, a to
    > kupujacy musi udowodnic ze rzecz
    > ma wade ktorej miala nie miec ;)

    To jest argument, ale tylko dla niektórych rzeczy (np. elektroniki). Ale
    Ty mi sprzedasz np. 50letni dom a ja będę przez kolejne 3 lata dokonywał
    wszystkich bieżących napraw instalacji na Twój koszt bo z łatwością
    udowodnie, że przyczyna tkwiła w rzeczy sprzedanej. Przecież nie powiesz
    mi np. że rury gwałtownie skorodowały po przejsciu niebezpieczeństwa na
    mnie :)

    --
    Marcin