    From: "Legislator" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Prawo autorskie - ciąg dalszy mojej walki
    Date: Tue, 28 May 2002 11:16:08 +0200

    Jezeli chodzi Ci o prawa autorskie do programu, to radze sprawdzic w ustawie
    z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Niestety nie jestem
    w tym
    specjalista i za bardzo Ci nie pomoge. Sa tam jednak zapisy dotyczace podobnej
    sprawy jak twoja.
    Chodzi o umowe o prace. Jezeli wykonal bys ten program w ramach umowy o prace to
    pracodawca
    nabywa prawo majatkowe autorskie (art. 12 w/w ustawy). Jak jest w wypadku umowy
    o dzielo lub zlecenia - nie wiem. Moze w twojej umowie jest zapis o nabyciu
    przez zleceniodawce
    autorskich praw majatkowych do programu? Mozna w ten sposob pokusic sie o
    kwalifikacje twojej umowy
    jako umowy mieszanej - obejmujacej zarowno wykonanie przez Ciebie dziela
    (programu) i przeniesienie
    praw majatkowych do niego na zlecenidawce. Hmm... po zastanowieniu mozna dojsc
    do wniosku,
    ze jest to chyba jedyna interpretacja. Po co ktos zlecalby Ci napisanie programu
    jakby potem nie mogl
    go rozpowszechniac. Chyba, ze chce potem od ciebie wykupic licencje... o boze..
    Skomplikowana sprawa!

    --
    napisal Konrad G. ,
    Użytkownik Jarosław Supernak <s...@i...pl> w wiadomości do grup