  • 1. Data: 2002-07-17 15:36:28
    Temat: pierwszy urlop
    Od: "borg" <b...@p...onet.pl>

    Swoją pierwszą pracę rozpocząłem 12 stycznia 2001
    w sierpniu 2001 wybrałem 10 dni urlopu
    Ile urlopu przysługuje mi w 2002 r.
    ( w dniu dzisiejszym mam 8 lat pracy z tytułu szkoły wyższej i 1,5 roku
    zatrudnienia)

  • 2. Data: 2002-07-17 15:48:00
    Temat: Re: pierwszy urlop
    Od: "Luk" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "borg" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ile urlopu przysługuje mi w 2002 r.
    > ( w dniu dzisiejszym mam 8 lat pracy z tytułu szkoły wyższej i 1,5 roku

    Pracujesz ponad rok więc chyba pełny wymiar 20 dni.
    Lukasz Bittner
    bittner(at)poczta(kropka)wp(kropka)pl

  • 3. Data: 2002-07-17 19:46:32
    Od: "borg" <b...@p...onet.pl>

    własnie nie jestem tego pewien

  • 4. Data: 2002-07-18 05:45:03
    Temat: Odp: pierwszy urlop
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik borg <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ah4hiv$sla$...@n...onet.pl...
    > własnie nie jestem tego pewien

    -18 dni roboczych - po roku pracy
    -20 dni roboczych - po 6 latach pracy
    - 26 dni roboczych- po 10 latach pracy
    Do okresu zatrudnienia,od którego zależy wymiar urlopy wlicza sie :
    - okres poprzedniego zatrudnienia,bez względu na przerwy w zatrudnieniu i
    sposobu ustania stosunku pracy
    -oraz okresy nauki / ukończonej/ .
    Pierwsze prawo do urlopu nabywa sie po pół roku w wymiarze połowy należnego
    wymiaru.

    Sandra

  • 5. Data: 2002-07-18 10:21:55
    Od: "Tmk" <t...@k...net.pl>

    Znam uregulowania kodeksowe, pytam się dlatego, że mam co do nich pewne
    wątpliwości

    Moje pytanie brzmi w zasadzie tak:
    Cy mogę wybrać w tym roku 10 dni urlopu czy 20?

    Z góry dziękuję za odpowiedź

  • 6. Data: 2002-07-18 10:34:24
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Tmk <t...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ah64d5$1se$...@n...tpi.pl...
    > Znam uregulowania kodeksowe, pytam się dlatego, że mam co do nich pewne
    > wątpliwości
    >
    > Moje pytanie brzmi w zasadzie tak:
    > Cy mogę wybrać w tym roku 10 dni urlopu czy 20?

    po przepracowanym pół roku 10 natomiast każdy kolejne miesiące stosunkowo
    proporcjonalnie do przepracowanego czasu w twoim przypadku /1,5 roku / masz
    już nietylko 20 ale i przepracowane 5 miesięcy czyli logiczne .
    Sandra

  • 7. Data: 2002-07-18 14:16:12
    Temat: Re: Odp: pierwszy urlop
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 18 Jul 2002 12:34:24 +0200, "Sandra"
    <d...@w...pl> zakodował:

    >po przepracowanym pół roku 10 natomiast każdy kolejne miesiące stosunkowo
    >proporcjonalnie do przepracowanego czasu w twoim przypadku /1,5 roku / masz
    >już nietylko 20 ale i przepracowane 5 miesięcy czyli logiczne .

    Bzdura.
    Jakbyś zacytowała odpowiednie artykuły, to byś wiedziała, że prawo do
    pierwszego _pełnego_ urlopu nabywa się po roku _pracy_ a prawo do
    każdego następnego 1 stycznia następnego roku. Czyli po 1,5 roku pracy
    można mieć zarówno 1 jak i 2 pełne urlopy, zależnie od konkretnej daty
    rozpoczęcia pracy.

    W tym przypadku prawo do 1 pełnego urlopu Borg nabył 11 stycznia br i
    do końca tego roku nie dostanie więcej. Skoro wybrał już 10 dni, to
    zostaje 10. Następny urlop dopiero 1 stycznia 2003 w wysokości 20 dni
    a 11 stycznia dodatkowo 6 dni (pod warunkiem, że studia zostały
    ukończone przed 12 stycznia 2001, bo jeżeli jednocześnie pracuje się i
    uczy, to do wymiaru urlopu liczy się tylko jedno z tych zajęć).

    KP:
    Art. 153. Par. 1. Pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu z
    upływem 6 miesięcy pracy, w wymiarze połowy wymiaru urlopu
    przysługuj?cego mu po przepracowaniu roku.
    Par. 2. Prawo do urlopu w pełnym wymiarze pracownik nabywa z upływem
    roku pracy. Do tego urlopu wlicza się urlop, o którym mowa w Par. 1.
    Par. 3. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym
    roku kalendarzowym.

    Art. 155
    Par. 2. Jeżeli pracownik pobierał naukę w czasie zatrudnienia, do
    okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się b?dĽ okres
    zatrudnienia, w którym była pobierana nauka, b?dĽ okres nauki,
    zależnie od tego, co jest korzystniejsze dla pracownika.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2002-07-18 21:11:47
    Temat: Odp: Odp: pierwszy urlop
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b...@4...com..
    .
    > Pięknego dnia Thu, 18 Jul 2002 12:34:24 +0200, "Sandra"
    > <d...@w...pl> zakodował:

    > Bzdura.

    Bzdura to jest twoja skoro ma już przepracowane 1,5 m-ca to ma prawo do
    pełnego urlopu wraz z częscią za 5 miesięcy proporcjonalnie napisałam o
    wymiarze on ze szkołą ma prawo otrzymać 20 dni oczywiście po roku wiec ?
    teraz urlop liczy sie za przepracowany czas i za te pięć miesięcy już może
    wybrać proporcjonalnie również niekiedy pracodawca zgadza sie na pełen
    wymiar i to ty gadasz bzdury .Pracodawca dając całość urlopu a zwolniłby
    pracownika to byłby w plecy.

    Ale może sie myle wiec jak to ty interpretujesz ?

  • 9. Data: 2002-07-18 21:47:37
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    > roku pracy. Do tego urlopu wlicza się urlop, o którym mowa w Par. 1.
    > Par. 3. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym

    No i właśnie lepiej ty czytaj nabył prawo do pelnego urlopu a słyszałeś o
    urlopach proporcjonalnych i uzupełniających .

    Dobra ale jestes mądrzejszy bzdur nie piszesz.

    Z wyrazami szacunku Sandra

  • 10. Data: 2002-07-18 21:52:36
    Temat: Re: Odp: Odp: pierwszy urlop
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 18 Jul 2002 23:11:47 +0200, "Sandra"
    <d...@w...pl> zakodował:

    >Bzdura to jest twoja skoro ma już przepracowane 1,5 m-ca to ma prawo do
    >pełnego urlopu

    No, bardzo ciekawe, kontynuuj proszę ;)

    > wraz z częscią za 5 miesięcy proporcjonalnie

    Coraz lepiej. Jak po 1,5 miesiąca można mieć jeszcze 5 miesięcy
    proporcjonalnie?

    > napisałam o
    >wymiarze on ze szkołą ma prawo otrzymać 20 dni oczywiście po roku wiec ?

    Po roku tak. I na razie tyle mu się należy.

    >teraz urlop liczy sie za przepracowany czas i za te pięć miesięcy już może
    >wybrać proporcjonalnie również niekiedy pracodawca zgadza sie na pełen
    >wymiar i to ty gadasz bzdury .

    Nie prawda. Następny urlop dopiero 1 stycznia 2003 - przeczytałaś ze
    zrozumieniem co zacytowałem z KP?

    >Ale może sie myle wiec jak to ty interpretujesz ?

    Tu nie ma co interpretować. To jest baaaaardzo jasno napisane
    (powtarzam jeszcze raz dla opornych):