    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Odp: Odp: Odp: Odp: pierwszy urlop
    Date: Fri, 19 Jul 2002 09:13:30 +0200
    <ah4hiv$sla$1@news.onet.pl> <ah5ki4$po3$1@absinth.dialog.net.pl>
    <ah64d5$1se$1@news2.tpi.pl> <ah65gk$9jj$1@absinth.dialog.net.pl>
    <b...@4...com>
    <ah7arm$kna$1@absinth.dialog.net.pl>
    <i...@4...com>
    <ah7dr6$nfj$1@absinth.dialog.net.pl>
    <0...@4...com>
    <ah7jk3$rej$1@absinth.dialog.net.pl> <ah7jut$rom$1@absinth.dialog.net.pl>
    <c...@4...com>

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c...@4...com..
    .
    > Pięknego dnia Fri, 19 Jul 2002 01:47:08 +0200, "Sandra"
    > <d...@w...pl> zakodował:
    > ja podałem przepisy, z których taka a nie inna wysokość urlopu wynika.

    I bardzo dobrze :-) równie mogę je skopiować i podać ale nie widze potrzeby
    skoro to Ty juz zrobiłeś. Dalej twierdze,że kodeks sobie a pracodawca sobie.
    Na przykładzie,który ci pokazałam ma to zastosowanie w życiu bez przepisu
    tak zachowują sie pracodawcy w budżetówce nawet biorąc pod uwagę nowych
    pracowników.
    Jesli pracownik,któremu przysługuje urlop np. w wymiarze 20 dni i go
    wybierze od 13 stycznia 2002r., to przy planowaniu następnego w marcu już
    zaplanuje np. na czerwiec też 20 dni i to dostanie więc w danym roku ma dwa
    urlopy.
    Masz racje ale i sytuacje planowania urlopów również w poszczególnych
    zakładach nie pokrywają sie do końca z kodeksem.

    Fakt,że w pytanym przypadku zainteresowany miał do pobrania 10 dni po
    przepracowanym okresie półrocznym po rocznym 20 dni, ale zgodzisz sie
    chyba,że z każdym przepracownym okresem nabiera prawa proporcjonalnego w
    1/12 w każdym następnym miesiącu. I jak będę upierdliwym pracodawcą to będę
    czekała aż nabędzie nowego prawa do otrzymania 10 dni kolejnych wcale nie
    musze iść pracownikowi na rękę. Urlop dzisiaj przyznaje sie za przepracowany
    czas i żadna kontrol nie podważy mi tego np. pracownik nabył prawo w nowym
    roku do nowego urlopu kolejnego i wg. Ciebie powinnam mu go dać? Tak mogę
    to zrobić ale nie musze , jak to sie ma gdy wysłałam na nowy urlop
    pracownika w pełnym wymiarze a on narusza mi w rażący sposób warunki w pracy
    w maju danego roku i mam go zwalniam dyscyplinarnie. Więc zgadzam sie z Tobą
    co do urlopu zainteresowanego i skopiowałes art,kp dokładnie ale nie zgodzę
    się,że nie ma z tym innym możliwości jak tylko twoja interpretacja.

    Sandra