  • 11. Data: 2003-12-13 18:53:57
    Temat: Re: Kradziesz szkoły?
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "poilkj" <...@...a.a.a.invalid> napisał w
    wiadomości news:brfmjc$dig$1@inews.gazeta.pl

    > [...............]
    > Może niechcący ma magistra, a sam o tym nie wie.

    Wolne żarty!. Jaki magister pisze kradzież przez "sz"? LOL

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Wierności i przebaczania uczmy się od psów."

  • 12. Data: 2003-12-13 18:56:03
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    Użytkownik "sebuś" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Podejrzewam, iż Wyższa Szkoła (prywatna) dopuściła się oszustwa
    dotyczącego
    > przywłaszczenia mienia.
    > Otóż sprawa wygląda następująco.

    Po pierwsze nie podales tekstu umowy jaka zawarles ze szkola. Bez tego
    trudno jednoznacznie odpowiedziec na twoje pytania....

    > Teraz moje pytania:
    > 1. Dlaczego szkoła nie skreśliła mnie z listy studentów gdy niezliczyłem I
    > semestru w 1999 oraz gdy ani razu później się nie pojawiłem.

    Nie musiala. Zrobila ci przysluge i powinienes byc wdzieczny.

    > 2. Jak wiadomo, czesne co semestr wzrasta, jednak opłaty, które były
    > dokonywane, były cały czas tej samej wysokości. Czy szkoła nie powinna
    > wysłać monitu informującego o tym fakcie, iż zalegam z płatnością z powodu
    > wzrostu czesnego?

    Przeczytaj samego siebie: "Jak wiadomo czesne co semestr wzrasta...". Twoim
    obowiazkiem jest uiszczac kwote nalezna. Zwlaszcza ze " jak wiadomo..."...

    > 3. Czy szkoła, gdy nie mam zaliczonego I semestru i nie pojawiam się na
    > żadnych zajęciach, nie powinna mnie skreślić?

    j.w. pkt 1

    > 4. Czy szkoła, gdy nie mam zaliczonego I semestru może wciąż pobierać
    opłaty
    > czesnego? [opłaty powinny być chyba odbijane spowrotem na konto]

    Dopoki obowiazuje cie umowa - masz obowiazek placic. W zamian mozesz
    uczestniczyc w zajeciach. Jestes studentem tej szkoly dopoki nie zostaniesz
    skreslony. A nie zostaniesz skreslony dopoki sam nie zrezygnujesz albo cie
    sami nie skresla. Nie mozesz domnimywac ze skreslili cie bo nie zaliczyles 1
    semestru. Poza tym twoje tlumaczenie jest co najmniej nieprzekonujace: przez
    taki dlugi czas nie zrobiles nic zeby sie upewnic czy nadal jestes/nie
    jestes studentem - musisz/nie musisz placic.

  • 13. Data: 2003-12-13 18:59:37
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    > Według artykułu 286 par1 szkoła w tym momencie popełnia przestępstwo.
    > Przywłaszcza pieniądze, któe jej się nie należą, dodatkowo wprowadzając w
    > błąd (nie informując) o zaistaniałej sytuacji.

    Nie popelnia.
    Gdyby cie skreslili i nie poinformowali to byloby z ich strony
    niedopatrzenie. Ale oczywiscie i wtedy nie byloby mowy o 286 K.K.
    Nie skreslili cie wiec czemu mieliby cie informowac? Oczekiwales ze co
    semestr mieliby przysylac zawiadomienie: "Milo nam poinformowac Pana ze
    jeszcze nie zostal Pan skreslony..."?.

  • 14. Data: 2003-12-13 19:12:27
    Temat: Kradziesz szkoły?
    Od: "sebuś" <s...@o...pl>

    Moment! Chyba się nierozumiemy.
    Kradziesz napisałem celowo...

    Oprócz tego, biorąc np. regulaminy wszystkie inne z innyc szkół, student
    jest zawsze skreślany po niezaliczeniu semestru. Dlaczego więc tutaj mnie
    nie skreślili. Dlaczego teraz , jeśli ktoś nie zaliczy semestru (teraz tak
    jest bo byłem w dziekanacie) zostaje skreślony z listy, a kiedyś tak nie
    było? Podobno zmienili przepisy...
    Dlaczego dziekan nawet nie zapoznał się dokładnie z moim pismem i nawet nie
    chciał o tym rozmawiać. Czyżby się bał, lub coś ukrywał???

  • 15. Data: 2003-12-13 19:19:50
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "sebuś" <s...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:brfobd$q3u$1@news.onet.pl

    > Moment! Chyba się nierozumiemy.
    > Kradziesz napisałem celowo...

    Hehe, to po czterech latach studiów nie wiesz,
    (właściwie ich opłacanie, ale zawsze...) , że
    *My nie musimy znać Twoich intencji* i gdybyś
    to zrobił w ten sposób, np. "kradziesz(SIC!)..."
    wszystko byłoby jasne. :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Każdy program w systemie Windows pracuje poprawnie

  • 16. Data: 2003-12-13 19:22:52
    Temat: Odp: Kradziesz szkoły?
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    > Dlaczego dziekan nawet nie zapoznał się dokładnie z moim pismem i nawet
    nie
    > chciał o tym rozmawiać. Czyżby się bał, lub coś ukrywał???

    Zapoznał się . Trzeba przyznać , że powinien cię uhonorować listem
    dziękczynnym za
    4-letnie sponsorowanie jego uczelni .
    No faktycznie kutwa z niego !!!

  • 17. Data: 2003-12-13 19:24:04
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > sądząc iż zostałem skreślony w listy studentów. Opłaty za czesne były jednak
    > regulowane poprzez stałe zlecenie z banku, a ponieważ mam ich sporo (stałych
    > zleceń) tego za czesne nie wycofałem przez nieuwagę. Pieniążki więc wpływały
    > szkole co miesiąc przez 4 lata. W marcu tego roku zmieniałem bank,
    [..]
    > Co Wy o tym sądzicie?

    Ja jestem pelen podziwu dla faktu, ze przez 4 lata nie zauwazyles ze zmyka
    ci kasa z konta. Trzeba byc wyjatkowym *********, zeby tak zyc ....

  • 18. Data: 2003-12-13 19:24:45
    Od: "sebuś" <s...@o...pl>

    Wiesz... akurat prowadzę firmę, i w związku z tym mam stałych zleceń około
    50 z kont prywatnego (nie mówię już o firmowym). A to, że 300 zł miesięcznie
    uciekały... nie zauważyłem, bo to mogły być rachunki za telefony, kredyty
    itp.

    Zresztą teraz już kontroluję to wszystko dokładnie, po tym zdarzeniu :(

  • 19. Data: 2003-12-13 19:28:53
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

    > Wiem, że jestem sam sobie winiem, Ale nie o to tutaj chodzi.
    > Czy prawnie, szkoła może nieskreślić studenta, który przez 4 lata do niej
    > nie uczęszczał i nie zaliczył nawet I semestru, tylko dlatego, że wpływa

    Hm..
    Źle zadajesz pytanie. Poprawne pytanie brzmi: dlaczego miałaby go skreślać?
    Czyli musisz znaleźć w statucie szkoły punkt mówiący o tym, iż w przypadku
    niezaliczenia semestru szkoła _musi_ (a nie tylko może) skreślić studenta!!

    > czesne. Mam podejrzenia, iż szkoła specjalnie mnie nie skreśliła przez 4
    > lata, gdyż miała z tego zarobek. Gdybym nie zmienił konta, bć może jeszcze
    > przez 10 kolejnych lat pieniądze by wpływały. Czy to jest wporządku ze

    Jak wyżej.

    > strony szkoły, że o tym nawet ani słówkiem nie wspomni. Mogli wysłać jakiś
    > monit np. Pytam się o przepisy a nie komentarze.

    Sprawdź w statucie szkoły, czy _musieli_ to zrobić.

    Właśnie pytam o przepisy a wlaściwie elementy umowy jaką zawarłeś ze szkołą.
    Jeśli są tam punkty, o których piszę wyżej to możesz próbować ich skarżyć.

    Pzdr
    Brodek

  • 20. Data: 2003-12-13 19:34:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Przywłaszcza pieniądze, któe jej się nie należą, dodatkowo wprowadzając
    > błąd (nie informując) o zaistaniałej sytuacji.

    Art.. 286 kk to oszustwo, a nie przywłaszczenie. Ale tak faktycznie, to on
    akurat tu bardziej pasuje. Pod warunkiem, że faktycznie z przepisów
    wynikało, że powinni go wykreślić i tego nie zrobili.