  • 1. Data: 2003-12-13 17:31:50
    Temat: Kradziesz szkoły?
    Od: "sebuś" <s...@o...pl>

    Witam!

    Podejrzewam, iż Wyższa Szkoła (prywatna) dopuściła się oszustwa dotyczącego
    przywłaszczenia mienia.
    Otóż sprawa wygląda następująco.

    W semestrze 1999/2000 rozpocząłem naukę w jednej ze szkół prywatnych. Nie
    zaliczywszy I semestru, zaprzestałem uczęszczać na jakiekolwiek zajęcia,
    sądząc iż zostałem skreślony w listy studentów. Opłaty za czesne były jednak
    regulowane poprzez stałe zlecenie z banku, a ponieważ mam ich sporo (stałych
    zleceń) tego za czesne nie wycofałem przez nieuwagę. Pieniążki więc wpływały
    szkole co miesiąc przez 4 lata. W marcu tego roku zmieniałem bank,
    likwidując dotychczasowe konto i wszelkie stałe opłaty. Założyłem nowy, inny
    rachunek, z nowymi zleceniami stałymi, oczywiście już bez zlecenia za
    płatność dla szkoły.
    Ostatnio otrzymałem pocztą nakaz zapłaty za zaległe czesne wynoszące 2.700.
    Poszedłem do dziekanatu i dowiedziałem się, iż... zostałem skreślony z listy
    studentów dopiero tego roku w listopadzie! Przypominam, ze nie zaliczyłem I
    semestru w 1999 roku i więcej się nie pojawiłem w tej szkole. Pani w
    dziekanacie stwierdziła, iz ponieważ przestały wpływać opłaty za czesne
    zostałem skreślony z listy studentów w listopadzie tego roku. Dziwne,
    dlaczego nie zostałem skreślony 4 lata wcześniej? Dodatkowo dowiedziałem
    się, że chcąc zrezygnować ze szkoły powienienm podpisać dokument o
    rezygnacji ze studiów.

    Zwróciłem się do Dziekana, który nie chciał wogóle ze mną rozmawiać,
    stwierdził, że o zwrocie czesnego nie ma mowy i może anulować tylko ten
    powstały dług w wysokości 2.700 zł.

    Teraz moje pytania:
    1. Dlaczego szkoła nie skreśliła mnie z listy studentów gdy niezliczyłem I
    semestru w 1999 oraz gdy ani razu później się nie pojawiłem.
    2. Jak wiadomo, czesne co semestr wzrasta, jednak opłaty, które były
    dokonywane, były cały czas tej samej wysokości. Czy szkoła nie powinna
    wysłać monitu informującego o tym fakcie, iż zalegam z płatnością z powodu
    wzrostu czesnego?
    3. Czy szkoła, gdy nie mam zaliczonego I semestru i nie pojawiam się na
    żadnych zajęciach, nie powinna mnie skreślić?
    4. Czy szkoła, gdy nie mam zaliczonego I semestru może wciąż pobierać opłaty
    czesnego? [opłaty powinny być chyba odbijane spowrotem na konto]

    Co Wy o tym sądzicie?
    HELP!!!!

  • 2. Data: 2003-12-13 17:55:42
    Temat: Odp: Kradziesz szkoły?
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Sam jesteś sobie winien . Sądz ę ,że nie masz szans na odzyskanie
    pieniędzy
    bo masz ich nadmiar . W sądzie sprawę przegrasz !!!!!!!!!!!!
    Sądzę , że teraz zaczniesz przeglądać przysyłane wyciągi bankowe !!!!!!
    Dobry duszek skłonił cię do zmiany konta bo bez jego podszeptu to jeszcze
    przez następne 5 lat mogłeś zasilać i sponsorować prywatną szkołę
    !!!!!!!!!!
    Wyciągi bankowe to te listy z banku , które z taką niechęcią i wstrętem
    miąłeś i wrzuczłeś do śmietnika !!!!!!!!!!!
    Pozdrawiam .
    To nie wstyd liczyć własne pieniądze a ogromna przyjemność !!!!!!!!!!!!!!!

  • 3. Data: 2003-12-13 18:05:15
    Temat: Re: Kradziesz szkoły?
    Od: "sebuś" <s...@o...pl>

    Według artykułu 286 par1 szkoła w tym momencie popełnia przestępstwo.
    Przywłaszcza pieniądze, któe jej się nie należą, dodatkowo wprowadzając w
    błąd (nie informując) o zaistaniałej sytuacji.

    Czy macie może coś jeszcze?

  • 4. Data: 2003-12-13 18:05:38
    Od: "sebuś" <s...@o...pl>

    Wiem, że jestem sam sobie winiem, Ale nie o to tutaj chodzi.
    Czy prawnie, szkoła może nieskreślić studenta, który przez 4 lata do niej
    nie uczęszczał i nie zaliczył nawet I semestru, tylko dlatego, że wpływa
    czesne. Mam podejrzenia, iż szkoła specjalnie mnie nie skreśliła przez 4
    lata, gdyż miała z tego zarobek. Gdybym nie zmienił konta, bć może jeszcze
    przez 10 kolejnych lat pieniądze by wpływały. Czy to jest wporządku ze
    strony szkoły, że o tym nawet ani słówkiem nie wspomni. Mogli wysłać jakiś
    monit np. Pytam się o przepisy a nie komentarze.

    P.S. Akurat nie dostaję wyciągów z konta, gdyż ich nie zamówiłem.

  • 5. Data: 2003-12-13 18:13:00
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    > Według artykułu 286 par1 szkoła w tym momencie popełnia przestępstwo.
    TTTTTTTTTTAAAAAAAAAAAAKKKKKKKKKKK ????????????????
    W jakim momencie i co zrobiła ???????????????

    > Przywłaszcza pieniądze, któe jej się nie należą, dodatkowo wprowadzając
    > błąd (nie informując) o zaistaniałej sytuacji.

    A jak ty udowodnisz , że nie chodziłeś na wykłady przez te 4 lata
    bo jednak płaciłeś ???????????????????????????????????
    Ty ne mnie musisz przekonać tylko Wysoki Sąd !!!!!
    Jak to zrobisz ??????????????????

  • 6. Data: 2003-12-13 18:17:23
    Od: "sebuś" <s...@o...pl>

    Art 286 par1 KK

    Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do
    niekorzystnego rozporządzenia własnym majątkiem lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do nalezytego
    pojmowania przedsiębranego działania podlega larze pozbawienia wolności od 6
    miesięcy do lat 8.

    Chyba jest tutaj jasno napisane, że to szkoła jest winna.

  • 7. Data: 2003-12-13 18:21:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "sebuś" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    Ciekawa sprawa. Przepisy o skreśleniu z listy uczniów na normalnych
    państwowych uczelniach określa ich statut. Generalnie skreśla się z listy
    studentów po upływie określonego terminu. Powinieneś sprawdzić jak to jest
    w tej szkole. Pewnie jest jakiś regulamin albo co. W każdym razie należało
    by ustalić, kiedy powinni Cię skreślić z listy studentów zgodnie ze swoimi
    przepisami, bo z tego co wiem ogólnego unormowania nie ma.

    No ale przecież nie mogą mieć takiego unormowania, że możesz nie chodzić w
    ogóle na zajęcia i nadal pozostawać uczniem. O takim przypadku ja bym
    przede wszystkim powiadomił kogoś. Tylko chwilowo nie mam pomysłu, kto
    jest organem kontrolnym dla prywatnej uczelni. Pewnie Ministerstwo
    Oświaty, albo sprostuje mnie ktoś zaraz na grupie. Niezależnie od spraw
    finansowych, to takie praktyki wskazują na nienajlepsze panowanie przez
    władze uczelni nad biegiem studiów.

    Ad rem, to od chwili, gdy przepisy wewnętrzne uczelni nakazywały
    wykreślenie Cię z listy studentów uczelnia się bezpodstawnie wzbogacała. A
    więc masz roszczenie cywilne w stosunku do nich, przy czym biorąc pod
    uwagę, że oni prowadzą działalność gospodarczą, więc przedawnienie
    roszczeń wynosi dwa lata. Tak więc możesz ich pozwać o wpłaty dokonane nie
    dawniej niż dwa lata od chwili wniesienia pozwu do sądu.

    Gdyby udało się udowodnić, że ktoś z pracowników uczelni, albo i zarząd
    działał celowo i nie wykreślał Cię z listy tylko po to, by quasi legalnie
    pobierać czesne, to moim zdaniem można by mówić o oszustwie z ich strony.
    No w końcu przecież musieli się zorientować, że omyłkowo wpływają do nich
    pieniądze. No ale to tylko pod warunkiem, że będzie jasny przepis mówiący
    o obowiązku wykreślenia Cię z listy studentów.

  • 8. Data: 2003-12-13 18:42:41
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "bubu" <j...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > bo jednak płaciłeś ???????????????????????????????????
    > Ty ne mnie musisz przekonać tylko Wysoki Sąd !!!!!

    Bardzo prosto. Jeśli chodził i zaliczał to ma oceny na protokałach,
    jeśli nie chodził, to na protokole z jednego semsestru są same bańki, na
    następnym nie ma prawa być jego nazwiska bo nie zaliczył poprzedniego.
    Jak szkoła się uprze, że chodził, to wystarczy poprosić o jego oceny z
    poprzednich semestrów.
    Może niechcący ma magistra, a sam o tym nie wie.

  • 9. Data: 2003-12-13 18:43:29
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

> [...]
    > bo jednak płaciłeś ???????????????????????????????????
    > Ty ne mnie musisz przekonać tylko Wysoki Sąd !!!!!

    Strasznie dziwna masz metode redagowania tekstu. Niewygodnie sie to czyta.
    Moglbys robic to tak jak pozostali grupowicze? Bylbym wdzieczny. I mam
    nadzieje ze nie tylko ja.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2003-12-13 18:52:11
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl> napisał
    w wiadomości news:brfmkg$vj$1@news.onet.pl

    > Strasznie dziwna masz metode redagowania tekstu. Niewygodnie sie to
    > czyta. Moglbys robic to tak jak pozostali grupowicze? Bylbym wdzieczny.
    > I mam nadzieje ze nie tylko ja.

    Oczywiście, że nie tylko Ty. Już miałem mu grzecznie
    zwrócić uwagę na "sklejanie" się niektórych klawiszy
    w klawiaturze lecz uprzedziłeś mnie. :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Systemy odporne na idiotów, obsługiwane są właśnie przez nich."