    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kradziesz szkoły?
    Date: Sat, 13 Dec 2003 19:21:35 +0100

    Użytkownik "sebuś" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:brfiel$4ve$1@news.onet.pl...

    Ciekawa sprawa. Przepisy o skreśleniu z listy uczniów na normalnych
    państwowych uczelniach określa ich statut. Generalnie skreśla się z listy
    studentów po upływie określonego terminu. Powinieneś sprawdzić jak to jest
    w tej szkole. Pewnie jest jakiś regulamin albo co. W każdym razie należało
    by ustalić, kiedy powinni Cię skreślić z listy studentów zgodnie ze swoimi
    przepisami, bo z tego co wiem ogólnego unormowania nie ma.

    No ale przecież nie mogą mieć takiego unormowania, że możesz nie chodzić w
    ogóle na zajęcia i nadal pozostawać uczniem. O takim przypadku ja bym
    przede wszystkim powiadomił kogoś. Tylko chwilowo nie mam pomysłu, kto
    jest organem kontrolnym dla prywatnej uczelni. Pewnie Ministerstwo
    Oświaty, albo sprostuje mnie ktoś zaraz na grupie. Niezależnie od spraw
    finansowych, to takie praktyki wskazują na nienajlepsze panowanie przez
    władze uczelni nad biegiem studiów.

    Ad rem, to od chwili, gdy przepisy wewnętrzne uczelni nakazywały
    wykreślenie Cię z listy studentów uczelnia się bezpodstawnie wzbogacała. A
    więc masz roszczenie cywilne w stosunku do nich, przy czym biorąc pod
    uwagę, że oni prowadzą działalność gospodarczą, więc przedawnienie
    roszczeń wynosi dwa lata. Tak więc możesz ich pozwać o wpłaty dokonane nie
    dawniej niż dwa lata od chwili wniesienia pozwu do sądu.

    Gdyby udało się udowodnić, że ktoś z pracowników uczelni, albo i zarząd
    działał celowo i nie wykreślał Cię z listy tylko po to, by quasi legalnie
    pobierać czesne, to moim zdaniem można by mówić o oszustwie z ich strony.
    No w końcu przecież musieli się zorientować, że omyłkowo wpływają do nich
    pieniądze. No ale to tylko pod warunkiem, że będzie jasny przepis mówiący
    o obowiązku wykreślenia Cię z listy studentów.