  • 1. Data: 2004-07-22 10:45:11
    Temat: Komfort pracy a prawo pracy ?
    Od: Papik <p...@a...net>

    Witam.

    Problem jest po krotce nastepujacy - OCZY :)
    Moja praca polega na wlepianiu oczu w monitor. Pracuje 8h dziennie ale po
    15min, ze wzgledu na zaklocenia w sieci, oczy odmawiaja posluszenstwa.
    Obraz na monitorach CRT drzy niemilosiernie. Podlaczanie do UPSa nic nie
    daje, zmiana czestotliwosci odswierzania takze nic nie daje, wymiana
    monitora na inne sztuki tez nic. Dopiero monitor LCD rozwiazal sprawe..
    na chwile, bo zostal mi zabrany...(czyt. sprzedany kleintowi).
    I teraz pytanie, czy mozna w jakis sposob wymoc na pracodawcy aby zapewnil
    mi optymalne warunki pracy ?
    Jesli tak dalej pojdzie to prawdopodobnie strace wzrok i ide o zaklad,ze
    nikt mi odszkodowania wtedy nie zechce wyplacic (umowa zlecenie z ewidentnym
    stosunkiem pracy do ktorego sie pracodawca nagminnie nie chce przyznac :( )

    Gdzie szukac pomocy? Sprawa jest znana w naszej firmie od poczatku istnienia
    w nowej siedzibie (na starym miejscu nie bylo takich problemow).
    Zarzadca budynku przeprowadzal ekspertyzy etc/itd ale oczywiscie nic one nie
    wykazaly a obraz na monitorach jak drzal - tak drzy.

    --
    * zycie zaczyna sie po 30. ale tez przed 30. moze sie skonczyc *
    GG: 70701

  • 2. Data: 2004-07-22 12:28:23
    Temat: Odp: Komfort pracy a prawo pracy ?
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Problem jest po krotce nastepujacy - OCZY :)
    > Moja praca polega na wlepianiu oczu w monitor. Pracuje 8h dziennie ale po
    > 15min, ze wzgledu na zaklocenia w sieci, oczy odmawiaja posluszenstwa.

    Rada nieprawnicza - rzuć tą pracę, jak oślepniesz to na co ci będą wszelkie
    odszodowania.

    > I teraz pytanie, czy mozna w jakis sposob wymoc na pracodawcy aby zapewnil
    mi optymalne warunki pracy ?

    Optymalne nie, ale zgodne z bhp - tak. Idź n.p. do lekarza i niech ci
    wypisze orzeczenie, iż ze względu na stan zdrowia nie możesz wykonywać pracy
    na dotychczasowym stanowisku - pracodawca będzie ci musiał znaleźć inne
    stanowisko, nie mniej płatne ( w praktyce cię wyrzuci z pracy, ale to inna
    sprawa ).

    jak nie masz umowy o pracę, tylko fikcyjne zlecenie, to donod do inspekcji
    pracy, prokuratury, ew. powództwo do sądu o ustalenie stosunku pracy ( wtedy
    to już cię na pewno z pracy wyrzucą :-/ )

    nikt mi odszkodowania wtedy nie zechce wyplacic

    Jak nie pracodawca, to ZUS ( choroba zawodowa ).

    brett

  • 3. Data: 2004-07-22 12:37:56
    Temat: Re: Odp: Komfort pracy a prawo pracy ?
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Thu, 22 Jul 2004 14:28:23 +0200, brett napisał/napisała:
    > Rada nieprawnicza - rzuć tą pracę, jak oślepniesz to na co ci będą wszelkie
    > odszodowania.

    odpada, predzej nie bede wykonywal swoich czynnosci ze wzgledu na zdrowie :>
    Kasa musi byc :/

    > jak nie masz umowy o pracę, tylko fikcyjne zlecenie, to donod do inspekcji
    > pracy, prokuratury, ew. powództwo do sądu o ustalenie stosunku pracy ( wtedy
    > to już cię na pewno z pracy wyrzucą :-/ )

    to jest ostatecznosc :)
    Swiadkow pelno od klientow po pracownikow.

  • 4. Data: 2004-07-22 13:26:07
    Temat: Re: Komfort pracy a prawo pracy ?
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > stanowisko, nie mniej płatne ( w praktyce cię wyrzuci z pracy, ale to inna

    tzn jak inne stanowisko, jezeli w firmie nie przewiduje sie dodatjkowych
    stanowisk to czemu
    ma obowiazek znalezc nowe?
    Powinien byc chyba obowiazek dostosowania obecnego stanowiska (zakup
    monitora, ew.
    pokrycie rachunku za okuliste (zakup okularow itp) )

    ...tylko gdybam ... nie wiem co musi, ale to sie bezsensu wydaje.

    P.

  • 5. Data: 2004-07-22 13:47:31
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Thu, 22 Jul 2004 15:26:07 +0200, Przemyslaw Rokicki napisał/napisała:
    > ...tylko gdybam ... nie wiem co musi, ale to sie bezsensu wydaje.

    blah.. masz racje :(

  • 6. Data: 2004-07-23 08:39:27
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    art 230 kp

    W razie stwierdzenia u pracownika objawów wskazujących na powstanie choroby
    zawodowej , pracodawca jest zobowiązany, na podstawie orzeczenia
    lekarskiego, w terminie i na czas okreslony w tym orzeczeniu, przenieść
    pracownika do innej pracy nie narażającej go na działanie czynnika, który
    wywołał te objawy.

    brett

  • 7. Data: 2004-07-23 08:40:36
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Fri, 23 Jul 2004 10:39:27 +0200, brett napisał/napisała:
    > pracownika do innej pracy nie narażającej go na działanie czynnika, który
    > wywołał te objawy.

    innymi slowy "zwolnic natychmiast i przyjac nastepnego".