    From: "xmarcel" <x...@n...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Jaka jest szansa na odzyskanie pieniędzy?
    Date: Sun, 22 Jun 2003 19:49:27 +0200
    Sender: 9...@a...lublin.pl.invalid

    > A co to ma do rzeczy, pisałem że jestem laikiem i odczuwam w twoim pytaniu
    > ironię.Co innego być laikiem a co innego pisać bzdety (dodam jeszcze raz "
    > bez obrazy"). Odpisałem co wiedziałem i czego byłem pewny popierając to
    > znanymi mi faktami.
    > Zaryzykuję i strzelę że około 50-75 % wydzielanego w czasie spalania
    > ciepła jest oddawane przez chłodnicę pozostała część uchodzi z spalinami,
    > przez układ smarujący ( miska olejowa ) i oddawana przez sam silnik, a %
    > zależą od aktualnej pracy ( mocy ) silnika, prędkości jazdy ( przepływ
> [...]
    jak na laika to wiesz calkiem sporo o silnikach. zapomniales o jednej
    rzeczy - awarii ukladu chlodzenia prawie zawsze towarzysza objawy ktore
    powinny odrazu zaniepokoic kierowce.
    odnosnie jeszcze wad ukrytych - moim zdaniem, odszkodowanie bylyby szanse
    uzyskac tylko w przypadku razacych zaniedban eksploatacyjnych poprzedniego
    wlasciciela lub napraw razaco odbiegajacych od powszechnie przyjetych
    technologi np. drewniany tlok, wieprzowa skora zamiast panewek na wale
    korbowym (taki przypadek osobiscie widzialem).