    From: "Piotr" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Jak zaskarzyc prokurature?
    Date: Tue, 24 Feb 2004 22:22:08 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@80.51.241.33

    > Proszę o pomoc co zrobic dalej. Do kogo pisac skarge na dzialanie
    prokuratury?
    > Będziemy ich pietnowac chocby do samego Pana Boga trzeba było pisac.

    Piszesz zażalenie, jeśli Prokurator Okręgowy się do niego nie przychyli,
    kieduje sprawę do Sądu i Sąd rozpatruje, czy umorzenie było zasadne. Jeśli
    uzna, że nie, uchyla postępowanie o umorzeniu i Prokurator musi podjąć
    wskazane przez Sąd czynności. Ale Sąd nie może nakazać mu wniesienia aktu
    oskarżenia (kpk), więc może ponownie umorzyć lub skierować akt oskarżenia.
    Jeśli prokurator ponownie umorzy, możesz wnieść prywatny akt oskarżenia
    (tzn. cały czas mam na myśli pokrzywdzonego, czyli dziewczynę), ale ten musi
    być sporządzony i podpisany przez adwokata.
    Na napisanie zażalenia masz 7 dni od otrzymania postanowienia o umorzeniu.
    Piotr