    From: "India" <I...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Ciekawostki z komisji lekarskiej i wojskowej
    Date: Fri, 26 Apr 2002 23:01:49 +0200
    Sender: i...@p...onet.pl@pg16.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik Krzysztof Jakubik <k...@c...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aaatmi$mg4$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > Potwierdzil tylko "wysoki pulap wydolnosci fizycznej". Wykres badania uzna
    li
    > za niewazny w kontekscie komisji, bo "po wysilku to normalne, ze sa
    > podwyzszone wyniki". Czy mialbym prawo pozwac komisje do sadu (chociaz i t
    ak
    > tego nie zrobie) za ewidentne niezrozumienie wynikow badan, nieujecie ich
    > orzeczeniu, co w momencie przyjecia mnie do sluzby mogloby spowodowac nawe
    > zawal serca? Wiem, ze moge sie odwolywac do komisji wojewodzkiej, ale pyta

    Ja bym na poczatku napisala odpowiednio dosadne (a zarazem grzeczne - bo pie
    rdo.... urzedasy jeszcze by cie gdzies wsadzili) odwolanie. Z tego co piszes
    z to chlopie z Twoim zdrowiem naprawde nie jest najlepiej (troche sie na tym
    znam - to jakby czesc mojego fachu) i lepiej im napisz, ze kazdy wysilek (wi
    ekszy od spokojnego marszu) fizyczny grozi u Ciebie zawalam badz wylewem i z
    e nie masz zamiaru narazac swojego zycia tylko po to zeby odbyc zasadnicza s
    luzbe.
    Jesli by to nie poskutkowalo, to ja bym podala do sadu zarowno powiatowa jak
    i wojewodzka komisje lekarska.

    > 3. W orzeczeniu o zdolnosci do wykonywania sluzby wojskowej, dajacym
    > kategorie B, wpisali jedna z chorob "nerwica", podajac tylko numer paragra
    fu
    > (67), a nie podajac konkretnego punktu (wyszczegolniajacego rodzaj
    > choroby) - w tym miejscu wpisali kreske. Czy mieli prawo nie wyszczegolnia
    > choroby? Pkt 1. par 67 daje kategorie A, pkt 2 - D, pkt 3 - E - tak wiec
    > istotne sa roznice.

    Napisz im, ze stan twoj jest na tyle powazny, ze w stresie tracisz panowanie
    nad soba (jesli jest to nerwica taka, a jesli jest to wegetatywna to tez jak
    os uzasacnij, ze to powazne - i tak nikt nie jest w stanie tego sprawdzic)

    > 4. Podczas komisji lekarskiej dwoje lekarzy (z czworga) czytalo co chwila
    > gazety. Nie czy powinienem od razu zglosic tego faktu, tylko komu? Bo nie
    > przewodniczacemu komisji lekarskiej na pewno, bo robili to za jego
    > przyzwoleniem?

    U mnie na komisji to takie dwie klocily sie czy wezwac do mnie laryngologa
    (dodam tu, ze nie pozwolily mi sie ubrac, bo rzekomo jeszcze cos chcialy zba
    dac, a klotnia troche trwala).
    Wiec jak ten glupi kraj chce zmuszac do wojska to niech przynajmniej na komi
    sje daja ludzi ktorzy chocby troszke znaja sie na swoim fachu i chocby odrob
    inke sa kulturalni!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    > Dzieki za pomoc, pozdrawiam wszystkich poborowych i nie tylko

    dzieki za pozdrowienia i powodzenia w walce z urzedasami (ja tez teraz z gno
    jkami walcze).