  • 1. Data: 2004-02-15 10:39:30
    Temat: Akt urodzenia
    Od: Maciek <b...@g...pl>

    Witam Wszystkich Pomocnych ;-)
    Potrzebuję uzyskać z USC " odpis zupełny aktu urodzenia" swojej
    rodzonej córki.
    Moje pytanie: czy muszę precyzować jakiś szczególny powód, czy tylko
    sama chęć posiadania wymienionego aktu wystarczy ?
    Jakie w tym względzie może być stanowisko urzedników ? lub jakie
    zwykle bywa ?
    Jak ewentualnie uzasadnić potrzebę posiadania tego aktu, by jak
    najszybciej go uzyskać ?
    Maciek

  • 2. Data: 2004-02-15 21:48:23
    Temat: Odp: Akt urodzenia
    Od: "nvjaj1py" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik Maciek <b...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c0ni91$vmp$...@n...atman.pl...
    Jak ewentualnie uzasadnić potrzebę posiadania tego aktu, by jak
    najszybciej go uzyskać ?

    jesli dziecko jest przez Ciebie uznane nie ma przeszkod w uzyskaniu aktu
    urodzenia , powinienes dokument otrzymac w tym samym dniu

    Sandra

  • 3. Data: 2004-02-16 07:33:43
    Temat: Re: Odp: Akt urodzenia
    Od: Maciek <b...@g...pl>

    Dzięki, ale to "dziecko" to już tak koło trzydziestki.
    Ze "skróconym aktem urodzenia" nie ma problemu. Posiadam takowy.
    Chodzi mi o "odpis zupełnego aktu urodzenia" -, którego normalnie
    nie dostaje się.
    A bywa potrzebny.
    Maciek

  • 4. Data: 2004-02-16 08:29:06
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Maciek" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
[...]

    Sorki, ale do czego Ci jest potrzebny zupełny odpis aktu urodzenia
    30-letniego dziecka? Taki odpis przydaje się np. przy wyrabianiu paszportu,
    gdy nie jest potrzebna zgoda jednego z rodziców (bo go formalnie nie ma)
    albo przy sprawach sądowych dotyczących pochodzenia dziecka.
    Ale po co Tobie "bywa potrzebny" ?

    Ubiegając się o taki odpis zupełny musiałam w USC podać powody, dla których
    chcę posiadać ten papierek - może podaj ten powód do Urzędu, to doczekasz
    się odpowiedzi.

    pozdrawiam

    Monika

  • 5. Data: 2004-02-16 15:29:52
    Od: Maciek <b...@g...pl>

    Dzięki za odzew - już sobie poradziłem, tzn. dostałem.
    Potrzebny był dla "niemieckiego USC" - zawarcie małżeństwa.
    Pan Kierownik USC - cosik marudził o konsularnej drodze ( a przy tym i
    opłacie ok. 400 EURO). Na szczęście urzędniczka - potraktowała mnie
    normalnie -w końcu ojciec :-) - i wydała w normalnym trybie za 30 zł.
    Jeszcze raz dzięki za chęci.
    Maciek