  • 1. Data: 2002-12-11 16:16:47
    Temat: Odmowa wypłaty zasiłku przez ZUS
    Od: "Agatur" <w...@w...pl>

    Witam,
    sprawa wygląda tak:
    -umowę o prace podpisałam pod koniec sierpnia na czas nieokreślony
    -od 1 października jestem na zwolnieniu /również w ciąży/
    -po skończeniu wypłacania zasiłku przez zakład pracy ZUS przeprowadził
    kontrolę w zakładzie pracy czy faktycznie byłam zatrudniona
    -świadkowie pracujący w zakładzie potwierdzili ,że pracowałam
    -papiery były w porządku /świadectwo lekarskie,szkolenie bhp/
    -moja pensja generalnie odbiegała na plus od pensji w zakładzie gdzie byłam
    zatrudniona /znam jednak 2 języki obce i w zakresie czynności miałam
    tłumaczenie co inne osoby tam zatrudnione nie były w stanie robić/
    Dzis otrzymałam decyzje z ZUS ,że nie podlegałam ubezpieczeniu społecznemu i
    że oni uważają, że umowa o pracę została zawarta tylko pozornie.Stwierdzili
    ,że nie ma dowodów że świadczyłam pracę-nie wzięli przy tym pod uwagę zeznań
    świadków.Konsekwencją jest odmowa prawa do zasiłku.
    I teraz pytanie: Czy ma może ktoś adwokata z Warszawy od
    prawa pracy ,który oceni moje szanse w sądzie i spojrzy na papiery-nie chce
    się szarpać w moim stanie jeżeli sprawa jest z góry przegrana.Tą wiadomość
    proszę na priv. Czy sąd w razie czego powoła świadków ,którzy świadczyli na
    moją korzyść czy tylko przegląda papiery ,które ZUS dostarczy i wydaje
    wyrok?
    Pozdrawiam
    Agata

  • 2. Data: 2002-12-11 16:25:58
    Temat: Re: Odmowa wypłaty zasiłku przez ZUS
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Agatur" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > -świadkowie pracujący w zakładzie potwierdzili ,że pracowałam
    > -papiery były w porządku /świadectwo lekarskie,szkolenie bhp/

    To ile prcowalas, miesiac? AFAIK to za pierwsze 30 dni zwolnienia
    lekarskiego placi pracodawca, chyba ze zaklad pracy zatrudnia ponad (bodajze
    20 osob)...

> [...]
    > zatrudniona /znam jednak 2 języki obce i w zakresie czynności miałam
    > tłumaczenie co inne osoby tam zatrudnione nie były w stanie robić/

    A po co mialabys sie tlumaczyc? Tyle Ci chcieli placic to ich sprawa...

> [...]
    zeznań
    > świadków.Konsekwencją jest odmowa prawa do zasiłku.

    A lista obecnosci? Podpis pod lista plac? Przeciez pracodawca mial obowiazek
    "zglosic" Cie do zusu, zrobil to?
    Zwroc sie do pracodowcy, niech on wyjasnia sprawe...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 3. Data: 2002-12-11 16:42:38
    Od: "Agatur" <w...@w...pl>

    > To ile prcowalas, miesiac? AFAIK to za pierwsze 30 dni zwolnienia
    > lekarskiego placi pracodawca, >

    Pracowałam trzydzieścikilka dni-potem było zwolnienie i za 35 dni zwolnienia
    wypłacił pieniadze pracodawca.

    > A lista obecnosci? Podpis pod lista plac? Przeciez pracodawca mial
    obowiazek
    > "zglosic" Cie do zusu, zrobil to?

    Pracodawca zgłosił i tak jak napisałam wszystkie papiery były w porządku.To
    właśnie było przedmiotem kontroli u pracodawcy.
    Pozdrawiam
    Agata

  • 4. Data: 2002-12-11 17:02:33
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Skieruj sprawe do sadu. Moim zdaniem sad przeslucha swiadkow i sprawa jest
    ewidentnie wygrana.
    Pierwszy raz slysze o czyms takim jak "praca pozorna", kiedy wszystkie
    dokumenty sa OK i swiadkowie swiadzca na Twoja korzysc.
    Trzymam kciuki i napisz na grupe jak to sie skonczylo.

    Pozdrawiam

    Baton