    From: "Baton" <k...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmowa wypłaty zasiłku przez ZUS
    Date: Wed, 11 Dec 2002 17:25:58 +0100

    Użytkownik "Agatur" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:at7oed$pdk$1@news.tpi.pl...
    > Witam,
    > sprawa wygląda tak:
    > -umowę o prace podpisałam pod koniec sierpnia na czas nieokreślony
    > -od 1 października jestem na zwolnieniu /również w ciąży/
    > -po skończeniu wypłacania zasiłku przez zakład pracy ZUS przeprowadził
    > kontrolę w zakładzie pracy czy faktycznie byłam zatrudniona
    > -świadkowie pracujący w zakładzie potwierdzili ,że pracowałam
    > -papiery były w porządku /świadectwo lekarskie,szkolenie bhp/

    To ile prcowalas, miesiac? AFAIK to za pierwsze 30 dni zwolnienia
    lekarskiego placi pracodawca, chyba ze zaklad pracy zatrudnia ponad (bodajze
    20 osob)...

    > -moja pensja generalnie odbiegała na plus od pensji w zakładzie gdzie
    byłam
    > zatrudniona /znam jednak 2 języki obce i w zakresie czynności miałam
    > tłumaczenie co inne osoby tam zatrudnione nie były w stanie robić/

    A po co mialabys sie tlumaczyc? Tyle Ci chcieli placic to ich sprawa...

    > Dzis otrzymałam decyzje z ZUS ,że nie podlegałam ubezpieczeniu społecznemu
    > że oni uważają, że umowa o pracę została zawarta tylko
    pozornie.Stwierdzili
    > ,że nie ma dowodów że świadczyłam pracę-nie wzięli przy tym pod uwagę
    zeznań
    > świadków.Konsekwencją jest odmowa prawa do zasiłku.

    A lista obecnosci? Podpis pod lista plac? Przeciez pracodawca mial obowiazek
    "zglosic" Cie do zusu, zrobil to?
    Zwroc sie do pracodowcy, niech on wyjasnia sprawe...

    Pozdrawiam

    Baton