  • 1. Data: 2007-09-07 14:50:26
    Temat: Odmowa wszczęcia postępowania - w jakiej formie?
    Od: "barteks " <b...@g...pl>

    Witam!
    Czy odmowa wszczęcia postępowania przez organ administracji publicznej
    następuje w formie postanowienia na które przysługuje zażalenie czy też
    wystarczy zwykła foma pisemna? Proszę o podstawę prawną.

    Pozdrawiam,
    barteks

  • 2. Data: 2007-09-07 15:31:08
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "barteks " <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > następuje w formie postanowienia na które przysługuje zażalenie czy też
    > wystarczy zwykła foma pisemna? Proszę o podstawę prawną.

    witam!

    przepisy KPA nie przewidują żadnej formy w kwestii odmowy wszczęcia
    postępowania; wystarczy zatem zwykłe zawiadomienie o odmowie wszczęcia
    postępowania;
    poszukaj w przepisach szczególnych, dotyczących sprawy, którą wniosłeś do
    organu administracji publicznej - być może tam jest określone w jakiej
    formie zapada odmowa wszczęcia postępowania i czy jest na to środek
    odwoławczy; dlatego też bez tej wiedzy nie mogę ci więcej pomóc

    pzdr