    From: "Kropeczka" <k...@a...cc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odmowa podania danych osobowych- pytanie.
    Date: Wed, 12 May 2004 15:42:24 +0200

    Witam wszystkich, mam nadzieję, że ktoś kto zna sie na prawie lepiej niż ja
    odpowie mi na pytanie:)

    Sprawa wygląda tak. Mójemu znajomemu nasza kochana straz miejska założyła
    blokadę na koła:) za nieprawidłowe parkowanie. Parkowanie - ok..dla mnie nie
    ma sprawy, stał tam gdzie nie powinien:)
    Ale... przy spisywaniu danych, S.M. zadał dość miłe pytanie..czy jest Pan
    żonaty, jaki status itd. Jak dla mnie mógł to sobie sprawdzić w dowodzie,
    który zresztą trzymał w ręku.. No i tutaj się zaczeło. Znajomy odpowiedział,
    że przecierz nie musi mu takich danych udostepniać. Po czy zadzwonił jeszcze
    na policje, aby upewnic się, że ma racje. Osoba z którą rozmawiał przyznała
    mu rację. Na to nasz SM dołożył do mandatu również zarzut odmowy podania
    danych. Sąd Grodzki uznał winę znajomego w pierwszym jak i w drugim
    przypadku. Jak to więc jest... ma prawo czy nie. Bo jesli nie to nasi
    policjanci sa niedoinformowani?? Z tego co znalazłam to mial takie prawo,ale
    coż jestem laikiem, moge się mylic. Tylko dlaczego zaprzyjaźniony policjant
    powiedział mi to samo..?
    Jak z tego wybrnąć..

    pozdrawiam
    Kropeczka