  • 1. Data: 2006-10-28 06:21:33
    Temat: Odliczenie czesnego... przy DG
    Od: "PiszczeL" <p...@l...com>

    Jestem młodym przedsiębiorcą, prowadzę działalność gospodarczą
    (przedsiębiorstwo handlowo usługowe))(usługi informatyczne). Jednocześnie
    jestem studentem (studiuję zaocznie Administrację (w wachlarzu przedmiotów
    znajdują się przedmioty pomocne przy prowadzeniu działalności jak prawo
    ubezpieczeń społecznych, prawo handlowe, prawo podatkowe, umowy gospodarcze
    etc.) co wiąże się z opłatą czesnego. Moje pytanie jest takie, czy da się i
    ew. jak opisać fakturę za czesne tak żeby można było ją odjąć od podatku. W
    biurze podatkowym usłyszałem że odjąć można tylko taki koszt który daje
    jakiś przychód w roku bieżącym. Czy jest jakiś ratunek w tej sytuacji... ??

    --
    Pozdrawiam =>
    PiszczeL p...@n...leczna.com

  • 2. Data: 2006-10-28 06:29:29
    Temat: Re: Odliczenie czesnego... przy DG
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "PiszczeL" <p...@l...com> wrote in message
> [...]
    > biurze podatkowym usłyszałem że odjąć można tylko taki koszt który daje
    > jakiś przychód w roku bieżącym. Czy jest jakiś ratunek w tej sytuacji...

    Wszystko zależy od interpretacji US.
    W jednych przechdzi, w drugich nie.
    Koszt studiów ma generować przychód.
    Jakbyś poszedł na informatykę, to pewnie US by się nie przyczepił.
    Z mojego punktu widzenia moge ci powiedzieć, że US administracji w
    powiązaniu z usługami informatycznymi się przyczepi.

  • 3. Data: 2006-10-28 07:11:40
    Od: "PiszczeL" <p...@l...com>

> [...]
    > Z mojego punktu widzenia moge ci powiedzieć, że US administracji w
    > powiązaniu z usługami informatycznymi się przyczepi.

    ale jest to Administracja, a ja jakoże prowadze DG to adiministruje i na
    przykład zawieram umowy (przedmiot: umowy gospodarcze). Myślałem sobie w ten
    sposób jeśli chodzi o te umowy np. że zawarcie umowy na dobrych warunkach
    daje oczywisty przychód ;)

    --
    Pozdrawiam =>
    PiszczeL p...@n...leczna.com

  • 4. Data: 2006-10-28 07:32:46
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > ten
    > sposób jeśli chodzi o te umowy np. że zawarcie umowy na dobrych warunkach

    Ale to jest efekt uboczny. Bo z tego możnaby wywnioskować, że teraz nie
    zawierasz umów na dobrych warunkach, czyli działasz na szkodę własnej firmy.
    Ja twierdzę, że US ci to zakwestionuje, bo twoja firma to profil
    informatyczny, a studia są totalnie nieinformatyczne.
    Co US to inna decyzja. Najlepiej "papierowo i formalnie" zapytaj w swoim US,
    co oni o tym myślą.