  • 1. Data: 2006-10-27 23:22:34
    Temat: Opieka na dziecko
    Od: taz0 <t...@p...pl>

    mam pytanie moja zona za tydzien urodzi nam dzidziusia bedzie po cesarce
    wiec nasowa mi siepytanicze, czy nalezy mi sie opiekan na dziecko lub
    zone z pracy zeby uzyskac te 2 dni wonego? i ile jest wolnego
    okolicznosciowego po urodzeniu sie dziecka...

    dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2006-10-28 12:39:03
    Temat: Re: Opieka na dziecko
    Od: "Traszka" <m...@o...pl>

    Użytkownik "taz0" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z pracy zeby uzyskac te 2 dni wonego? i ile jest wolnego okolicznosciowego

    Z okazji urodzenia dziecka należą Ci się :

    - 2 dni urlopu okolicznościowego,

    - zwolnienie od pracy z tytułu sprawowania opieki nad żoną, a potem gdy już
    żona i dziecko wrócą do domu - nad zdrowym dzieckiem - otrzymasz zasiłek
    opiekuńczy;

    - 2 dni w roku z tytułu opieki nad dzieckiem (art 188 Kodeksu Pracy) -
    musisz złożyć w pracy pismo, że zamierzasz skorzystać z tego uprawnienia;

    Powodzenia!

    Traszka

  • 3. Data: 2007-02-20 09:37:55
    Od: Iwona<i...@i...pl>

    Byłam w takiej samej sytuacji . Mąż może przebywać na opiece albo 14 dni opieki
    nad żoną lub 60 dni opieki nad dzieckiem ze względu na stan zdrowia żony . Po
    wyjściu ze szpitala proszę się przejść do swojego ginekologa i on bez niczego
    wypisze taką opiekę . Wszystko zgodne z kodeksem pracy. Z tego powodu na pewno
    nie trzeba obawiać się zwolnienia

    -> http://usenet.pomocprawna.info