  • 1. Data: 2006-11-04 06:35:48
    Temat: Odkupienie Excela 97 OEM.
    Od: "Michal" <m...@g...pl>

    Witam,
    moze ktos bedzie w stanie mi pomóc rozwiac watpliwosci.
    Chce odkupic Excela 97 OEM, o którym wiem iz:
    - nie jest rejestrowany,
    - nie aktywowany,
    - nie posiada faktury/rachunku,
    - produkt zaplombowany, nie otwierany,
    - zostanie mi sprzedany z uszkodzona czescia (nie wiem jaka,
    podejrzewam ze cos malego np. mysz) na która dokonano zakupu.
    Czy tak zakupione oprogramowanie nie narusza licencji OEM?

    No i co to znaczy, ze nie jest "dedykowany" (brak oznaczenia "D")?

    Pozdrawiam

    Michal

  • 2. Data: 2006-11-04 21:07:44
    Temat: Re: Odkupienie Excela 97 OEM.
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Michal napisał(a):
    > Witam,
    > moze ktos bedzie w stanie mi pomóc rozwiac watpliwosci.
    > Chce odkupic Excela 97 OEM, o którym wiem iz:
> [...]

    W tym przypadku moze byc np. kradziony...

    > - zostanie mi sprzedany z uszkodzona czescia (nie wiem jaka,
    > podejrzewam ze cos malego np. mysz) na która dokonano zakupu.
    > Czy tak zakupione oprogramowanie nie narusza licencji OEM?

    Szklana kula mi sie popsula i nie moge powiedziec jaka tresc licencji
    znajduje sie w owym zaplombowanym, nie otwieranym produkcie.

    > No i co to znaczy, ze nie jest "dedykowany" (brak oznaczenia "D")?

    To znaczy, ze nie byl przeznaczony dla danego sprzetu/ komputera/
    producenta itd itp. O oznaczeniu 'D' nie slyszalem, bo oprogramowanie
    dedykowane oznacza sie nazwa sprzetu/ komputera/ marki/ producenta itp.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 3. Data: 2006-11-05 07:55:10
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    Przemyslaw Osmanski napisał(a):

    > W tym przypadku moze byc np. kradziony...

    Załóżmy że nie jest, co jeszcze sprawdzę i być może sporządzę
    umowę.

    > Szklana kula mi sie popsula i nie moge powiedziec jaka tresc licencji
    > znajduje sie w owym zaplombowanym, nie otwieranym produkcie.

    Czy licencja OEM może kryć jakieś niespodzianki?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2006-11-05 07:58:06
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    Przemyslaw Osmanski napisał(a):

    > Szklana kula mi sie popsula i nie moge powiedziec jaka tresc licencji
    > znajduje sie w owym zaplombowanym, nie otwieranym produkcie.

    Przecież człowiek kupujący w sklepie też nie ma szklanej kuli i nie
    wie jaka tresc licencji znajduje sie w owym zaplombowanym, nie
    otwieranym produkcie :-).

    Michał