  • 1. Data: 2005-12-09 23:59:38
    Temat: Oddać kaucję, czy żadać najpierw odnowienia miaszkania?
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Wynajmowuję jedno ze swoich mieszkań pewnemu małżeństwu (na rok).
    Wyprowadzają się 20-go grudnia. Nie wiem co ma robić, bo mieszkanie trzeba
    odnowić, wymienić tapety, szafa jest porżnięta jakby nożem, przesuwane drzwi
    szafy zepsute,rama od obrazu też jakby urżnięta nożem,lustro w szafie
    pęknięte, podłoga porysowana.
    Czy nakazać im odnowienie mieszkania, czy nie oddawać kaucji? Wyprowadzają
    się i zaraz wyjeżdżają do innego miasta. Wolelibyśmy zamówić jakąś solidną
    firmę remontową, bo ci ludzie tylko jeszcze więcej szkód mogą zrobić,
    zresztą nie mają już czasu na remont, z drugiej strony to ta kaucja by mi
    nie dawała spokoju i wolałabym ją oddać. Nie wiem co mam robić, a nie chcę
    być stratna.
    Proszę o podpowiedzi (jeśli można).

    --
    Kaja

  • 2. Data: 2005-12-10 00:31:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kaja wrote:
> [...]
    > nie dawała spokoju i wolałabym ją oddać. Nie wiem co mam robić, a nie chcę

    Oszacować szkody i wziąć sobie z kaucji.
    Nie mają obowiązku naprawiać jak nie chcą. Mają obowiązek pokryć
    uszkodzenia nie wynikające z normalnego użytkowania.

  • 3. Data: 2005-12-10 00:40:22
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Fri, 09 Dec 2005 18:31:49 -0600, *witek* <news:dnd7lm$6t3$1@inews.gazeta.pl>
    napisał(a):

    > Oszacować szkody i wziąć sobie z kaucji.
    > Nie mają obowiązku naprawiać jak nie chcą. Mają obowiązek pokryć
    > uszkodzenia nie wynikające z normalnego użytkowania.

    Dzięki i pozdrawiam,

    --
    Kaja

  • 4. Data: 2005-12-12 11:01:48
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie dawała spokoju i wolałabym ją oddać. Nie wiem co mam robić, a nie chcę

    Przede wszystkim jak mieszkanie jest zniszczone?? Czy jest to normalne
    zniszczenie spowodowane normalna eklspoatacja mieszkania?? Jesli tak to za
    to Ci co miesiac placili i nie masz prawa zadac od nich usuniecia tych wad.

    Poza tym masz w umowie protokol "przyjecia lokalu"?? W jaki sposob
    udowodnisz ze to co opisujesz nie mialo juz miejsca wtedy kiedy sie
    wprowadzali??

    Jacek

  • 5. Data: 2005-12-12 11:02:44
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > Oszacować szkody i wziąć sobie z kaucji.

    Co znaczy oszacowac i sobie wziac??
    A jesli te uszkodzenia byly juz widoczne przy wynajmie a teraz wynajmujacy
    nie chce po prostu kasy oddac?? Spotkalem sie juz z czyms takim

    Jacek