  • 1. Data: 2005-12-09 22:48:14
    Temat: Jaki jest tryb składania wniosku o upadłość sp z o.o.
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

    Witam,
    Być moze w ciagu najblizszych tygodni stane sie wierzycielem sp. z o.o. ,
    jako były pracownik któremu spółka bedzie zalegać z wypłatą wynagrodzenia.

    Nie che mi się dochodzić swego w sądzie pracy- wolałbym położyć ten cały
    pseudobiznes i siedzących w zarządzie pseudobiznesmenów, bo firma jakis czas
    temu utracila (i to raczej trwale) zdolnosc regulowania swych zobowiązań i
    nie ma płynnosci finansowej. Wszyscy na tym tracą: od pracowników którzy nie
    otrzymują wynagrodzenia po dostawców którym mydli się oczy i też sie im nie
    płaci.

    Pytam więc jaki jest tryb zgłaszania wniosku o wszczęcie postępowania
    upadłościowego.
    Czy najpier muszę skierować do dłużnika jakieś wezwania (tryb, terminy) czy
    mogę po jednym bezskutecznym żądaniu iść do sądu?
    Po drugie do jakiego sądu ?

    Proszę o odpowiedź.
    --
    Jackare

  • 2. Data: 2005-12-09 23:31:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>
    napisał w wiadomości news:dnd1jo$lsu$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Jeśli jesteś pewien, że spółka spełnia warunki do ogłoszenia
    upadłości, a zarząd tego nie czyni, to po prostu złóż do prokuratury
    czy policji zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa z art. 586
    kodeksu handlowego.