  • 1. Data: 2004-12-14 23:58:00
    Temat: Odbiór mieszkania - proszę o rad
    Od: "Bartek" <b...@p...com>

    Witam
    Odbierałem wczoraj mieszkanie. Ze względu na usterki zdecydowaliśmy się nie
    podpisywać odbioru, a jedynie notatkę odmowy odbioru. Dzisiaj, zgodnie z
    umową, dostarczyłem deweloperowi kompletną listę usterek i zażądałem ich
    usunięcia przed wyznaczeniem nam drugiego terminu odbioru. Pracownik
    dewelopera poinformował mnie, że usterki zostaną usunięte PO odbiorze,
    tymczasem ja na to, że odbioru nie będzie, dopóki nie usuną usterek. Błędne
    koło. Znajomy prawnik twierdzi, że racja jest po mojej stronie, wynajęty do
    pomocy przy odbiorze inspektor
    nadzoru budowlanego polecił mi nie odbierać mieszkania ze względu na usterki
    i jeśli nie zostaną one naprawione zażądać rekompensaty finansowej.
    Jest pewne, że wady łamią normy budowlane (np.
    źle osadzone paski ościeżnic, odchylenia ścian od pionu itp.)
    Czy ktoś z doświadczeniem i odpowiednią wiedzą mógłby mi doradzić
    odpowiednie
    zachowanie w tej sytuacji? Mam odpuścić, czy stać przy swoim? Kto jest na
    silniejszej pozycji w tej sytuacji - ja czy deweloper, zakładając, że mam
    gdzie mieszkać, więc czas mnie nie przyciska.
    Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2004-12-15 08:36:28
    Temat: Re: Odbiór mieszkania - proszę o rad
    Od: "jaQbek" <j...@n...onet.pl>

    > Jest pewne, że wady łamią normy budowlane (np.
    > źle osadzone paski ościeżnic, odchylenia ścian od pionu itp.)
    A nie możesz po prostu zrezygnować z kupna spartolonego mieszkania ?

  • 3. Data: 2004-12-15 08:49:28
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cpnunh$etg$1@atlantis.news.tpi.pl>, Bartek wrote:

> [...]

    > silniejszej pozycji w tej sytuacji - ja czy deweloper, zakładając, że mam

    Swoje mieszkanie odbierałam już jakiś czas temu, ale sporo przed tym o
    odbiorze poczytałam i o ile pamiętam, to jeśli masz gdzie mieszkać i
    ci nie spieszno, to jesteś w lepszej sytuacji niż deweloper. Nie
    będzie odbioru całego bloku, jeśli poszczególne mieszkania nie zostaną
    odebrane.
    Poza tym poczytaj sobie tutaj:
    http://www.softax.pl/prywatne/marcink/mieszkanie/mie
    szkanie_odbior

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 4. Data: 2004-12-15 09:02:08
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrncrvuko.m2u.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

> [...]
    > odbiorze poczytałam i o ile pamiętam, to jeśli masz gdzie mieszkać i
    > ci nie spieszno, to jesteś w lepszej sytuacji niż deweloper.

    Wlasnie.
    Z opisu i rad prawnika i inspektora wynika, ze mieszkanie nie ma USTEREK
    tylko WADY.
    To zupelnie inna kategoria i ja bym sie opieral na zdaniu inspektora
    budowlanego.
    Nie odbieraj spartolonego mieszkania. Dalszy ciag postepowania powinna
    podpowiedziec ci umowa z developerem.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 5. Data: 2004-12-15 12:31:59
    Od: "Bartek" <b...@p...com>

    Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > budowlanego.
    > Nie odbieraj spartolonego mieszkania. Dalszy ciag postepowania powinna

    Umowa stwierdza, że deweloper, jeśli nie zgadza się z moimi zastrzeżeniami
    może powołać rzeczoznawcę, który stwierdzi, czy usterki są złamaniem norm.
    Czego muszę się teraz obawiać w starciu z deweloperem? Przeciągania sprawy?
    Jakichś manewrów prawnych? Czy mam szansę działając w ten sposób, tzn.
    odmawiając odbioru mieszkania, dopóki usterki nie zostaną usunięte, lub nie
    zostanie wypłacona rekompensata? Czy też "opór nie ma sensu" i muszę
    wcześniej, czy później ustąpić?
    Pozdrawiam
    Bartek