  • 1. Data: 2002-12-24 19:54:50
    Temat: Ochrona danych osobowych - kiedy bez rejestracji
    Od: "Maciej Rog" <m...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie!
    Już dawno takie pytanie tutaj zadałem, niestety zostało
    przeoczone i do dziś nie dostałem odpowiedzi.
    Zajmuję się genealogią mojej rodziny. Drzewo geneal. otrzymują
    krewni, a przez Internet także wszyscy pozostali (mamy stronę
    www). Nikogo nie pytałem o zgodę na przetwarzanie danych... ani
    nie rejestrowałem zbioru w GIODO. Dopóki robiłbym to w "zaciszu
    domowym", to wszystko jest jasne (art. 3 ust. 2 Ustawy o
    ochronie...). Ale czy udostępnianie danych krewnym albo przez
    Internet nadal podpada pod "cele domowe i osobiste" ?

    Swoje ułomne;-) rozważania umieściłem na stronach:
    http://www.genealogiarwp.republika.pl/strony/statusp
    rawny.htm
    http://www.rodzinabaryla.republika.pl/strony/zasady.
    htm
    a także posłałem pytanie prawne do GIODO, ale podobno na
    odpowiedź czeka się nawet kilka miesięcy. Ostatnio na grupie
    pojawiło się kilka pytań w związku z ustawą o ochronie danych
    osobowych, dlatego próbuję jeszcze raz.

    Czy ktoś mógłby sprecyzować status prawny genealogów w świetle
    w/w Ustawy?

    --
    Pozdrawiam, Maciej Róg vel Rożek (r...@i...pl)
    http://rogowie.prv.pl, http://barylowie.prv.pl. Szukam krewnych: