  • 1. Data: 2013-05-17 11:32:04
    Temat: Ochrona danych osobowych granica osobista
    Od: Karol Misiukiewicz <k...@t...pl>

    Witam,

    Gdzie jest granica przetwarzania danych osobowych w celach domowych i
    osobistych przez osoby bez firmy ?
    Na różnych stronach internetowych są formularze do logowania,
    rejestrowania, pytają o imie nazwisko, miasto, telefon... wiadomo w
    niektórych przypadkach są to dane po których da się konkretnie
    zidentyfikować daną osobę.
    Czy strona taka, jej właściciel administrator musi rejestrować zbiór danych
    osobowych ? Bo to, że taki zbiór musi chronić hasłem i zabezpieczeniami to
    wiadomo.
    Ustawa tez mówi, ze zbiór to coś takiego gdzie da sie wyszukiwać wg
    kryteriów, a jak nie da sie wyszukać wg kryteriów to co? nie ma zbioru i
    ustawa nie dotyczy ?

    Zazwyczaj osoby prywatne oprócz trzymania czyli przetwarzania danych (mądra
    nazwa) nic z tymi danymi nie robia, nie sprzedają, nie udostępniają... co
    ustawa ich dotyczy? czy nie ?

    Bo ja myślę, że własnie ten zapis w ustawie o celach domowych i osobistyczh
    to powstał własnie po to, aby ten Urząd od ochrony danych nie został
    zasypany milionami zgłoszeń.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-05-20 21:18:27
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych granica osobista
    Od: "Piotr" <a...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Karol Misiukiewicz" <k...@t...pl> napisał w
    wiadomości news:1wk5sxjinzrtz.1qqibi395ipin$.dlg@40tude.net...
> [...]
    > danych
    > osobowych ? Bo to, że taki zbiór musi chronić hasłem i zabezpieczeniami to
    Ustawa jasno mów co nie podlega rejstracji oraz kto podlega wymogom ustawy.

    > Ustawa tez mówi, ze zbiór to coś takiego gdzie da sie wyszukiwać wg
    > kryteriów, a jak nie da sie wyszukać wg kryteriów to co? nie ma zbioru i
    > ustawa nie dotyczy ?

    Jełi dane są w formie elekronicznej to zasze da sia zastosować jakieś
    kryterium. Jełi bynawet nie dał się zastosować kryterium to wtdy nie ma
    zbior, czyli ni trzeba robic wileu rzeczy zapisanych w ustawie.

    > Zazwyczaj osoby prywatne oprócz trzymania czyli przetwarzania danych
    > (mądra
    > nazwa) nic z tymi danymi nie robia, nie sprzedają, nie udostępniają... co
    > ustawa ich dotyczy? czy nie ?
    To nie jest kryterium. przeczytaj definicje przetwarzania, jest ustawie.

    Idziesz w dobrym kierunku.